به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، مجتبی دائی دائی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص مهمترین اقدامات معاونت مهندسی و ساخت استان قزوین در سال گذشته گفت: با افتخار در سال گذشته، مجموعه پروژههایی به بهرهبرداری رسید که نقش مهمی در ارتقاء ایمنی، تسهیل تردد و اتصال مناطق مهم استان ایفا کرد که از جمله این پروژهها میتوانم به احداث و بهرهبرداری از باند دوم محور بوئینزهرا – دانسفهان – سهراهی رحیمآباد به طول ۹ کیلومتر احداث باند دوم محور دانسفهان – اک – شامیشاپ به طول ۴ کیلومتر اجرای باند دوم اوج – رزن به طول ۱.۵ کیلومتر بهسازی محور ورسج – خرمدشت و محور تاکستان – آقچه کند – نیکویه اشاره کرد.
دائی دائی افزود: اجرای چند تقاطع غیرهمسطح در نقاط کلیدی مانند ضیاآباد، آبترش و حصارخروان و آبنمای رجائیدشت در مسیر الموت از اقدامات موثری این اداره کل در بحث حمل و نقل و راه بوده است.
وی اظهار داشت: در مجموع، هزینه اجرای این طرحها بالغ بر ۴،۹۰۰ میلیارد ریال بوده و تاثیر مستقیمی در افزایش ایمنی جادهای، کاهش زمان سفر و رونق اقتصادی محورهای روستایی و بینشهری داشته است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در با این رابطه با دستاوردها، برنامههای پیش رو برای امسال را اینگونه ارزیابی کرد و بیان داشت: برنامههای ما برای سال جاری بهمراتب گستردهتر و با رویکرد توسعه محور تر طراحی شده است که از جمله برنامههای مهم میتوان به: تکمیل باند دوم محورهای در حال اجرا مانند بوئینزهرا – دانسفهان، دانسفهان – شامیشاپ، اوج – رزن، آبیک – محمدیه آغاز و تکمیل باند دوم محور تاکستان – شامیشاپ – ابهر پروژههای بهسازی بزرگ در محورهای تاکستان – نیکویه و آبترش – ضیاآباد – نهاوند و مهمتر از همه، ادامه احداث محور راهبردی قزوین – رحیمآباد – کلاچای به طول ۶۸ کیلومتر است.
این مقام مسئول اضافه کرد: برای اجرای این برنامهها، بودجهای بالغ بر ۱۳۸، ۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که نشاندهنده عزم جدی ما برای توسعه زیرساختهای ارتباطی استان است.
دائی دائی در پایان پیرامون چشم انداز حوزه راه استان قزوین در سال ۱۴۰۴ حوزه راه بیان داشت: در سال پیشرو یکی از پرتکاپوترین بخشهای اجرایی استان خواهد بود و ما در اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، به پشتوانه تیم متخصص، برنامهمحور و با همراهی مجموعه وزارتخانه و دستگاههای اجرایی، به دنبال ایجاد تحولی ملموس در حوزه راههای استان هستیم و راهسازی صرفاً ساخت جاده نیست، بلکه یافتن رگهای ارتباطی برای توسعه متوازن، ایمنی شهروندان و رشد اقتصادی است.