شناسهٔ خبر: 19595 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پیش از ۲ میلیون تن کالا در بندر کیش تخلیه و بارگیری شد

بارگیری کالا در بندر کیش مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، در مجموع دو میلیون و ۱۳۰هزار و ۴۱۴ تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "محمد جهانشاهی نسب" ضمن اعلام این خبر گفت: از این میزان، یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۶۴تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۶۳ هزار و ۳۵۰ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش همچنین سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بندر را ۷۴ هزار و ۳۴۴ تن اعلام کرد.

جهانشاهی نسب همچنین ضمن اشاره به حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، عملیات یک میلیون و ۷۹۲ هزار و ۷۲۰ تن در این زمینه صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به حمل ونقل خودروهای مسافران از طریق شناورهای لندینگ کرافت گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری، جابجایی بیش از ۴۲هزار دستگاه خودرو از طریق بندرگاه این جزیره به ثبت رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش مجموع تردد شناورها به این بندر طی سال جاری را ۱۱هزار  و ۸۳۸ فروند عنوان و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، جابجایی ۳۳۲ هزار و۳۱۵ نفر مسافر از طریق این بندر به انجام رسید.

این مقام مسئول در پایان از زیرساخت های مناسب گردشگری دریایی در این جزیره سخن به میان آورد و گفت: علاوه بر بر فعالیت های مسافری، ۲۴۹ هزار و ۹۵۲ نفر به وسیله شناورهای تفریحی در آب های ساحلی این جزیره گشت دریایی داشته اند که نسبت به سال گذشته افزایش ۳ درصدی داشته است.

نظر شما