شناسهٔ خبر: 19670 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معصومی در جمع خبرنگاران:

هر ماه یک رام قطار ۵ ستاره به ناوگان ریلی کشور اضافه می‌شود/ ایجاد ظرفیت سالانه ۲ میلیون صندلی با ورود ۲۰۰ واگن ۵ ستاره به ناوگان مسافری/ اختصاص ۲۴ هزار صندلی برای نوروز ۹۵

مهدی معصومی مدیر عامل شرکت قطارهای مسافری فدک از اضافه شدن ماهانه یک رام قطار ۵ ستاره به ناوگان ریلی کشور خبر داد و گفت: با ورود کامل ۲۰۰ دستگاه واگن‌های مسافری شرکت فدک٬ مجموعا سالانه ظرفیت ۲ میلیون صندلی در ناوگان برای جابه‌جایی مسافران ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مهدی معصومی امروز سه شنبه ۲۵ اسفندماه در حاشیه مراسم ورود پنج رام قطار به ناوگان ریلی‌ و افتتاح طرح‌های توسعه‌ای ایستگاه راه‌آهن تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت قطارهای فدک ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری دسته دوم از کشور آلمان با عمر متوسط ۱۲ سال وارد می‌کند٬ گفت: این واگن‌ها بازسازی‌ها و نوسازی می‌شود.

وی با یادآوری اینکه در اواخر آذرماه نخستین رام از قطارهای ۵ ستاره فدک با حضور وزیر راه و شهرسازی وارد ناوگان ریلی کشور شد٬ اظهار کرد: تلاش داریم هرماه یک رام قطار بازسازی شده جدید وارد ناوگان کنیم؛ در سه ماه اخیر کار بازسازی سه رام از قطارها هم انجام شد که در حال حاضر مجموعا ۴ رام قطار ۵ ستاره در ناوگان ریلی سیر می‌کند.

معصومی افزود: با احتساب سه رام قطار جدید ورودی به ناوگان ریلی ظرفیت قطارهای ۵ ستاره برای نوروز امسال به ۲۴ هزار صندلی رسیده است که این قطارها به مسیر تهران-مشهد اختصاص دارد و رایزنی‌ها برای سیر قطارهای ۵ ستاره در مسیر تهران-شیراز نیز برای آینده‌ای نزدیک انجام شده است.

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری فدک با بیان اینکه ۱۶ رام قطار دیگر تا ۱۶ ماه آینده وارد ناوگان خواهد شد ادامه داد: با ورود کامل ۲۰۰ دستگاه واگن‌های مسافری شرکت فدک٬ مجموعا سالانه ظرفیت ۲ میلیون صندلی در ناوگان برای جابه‌جایی مسافران ایجاد می‌شود.

وی افزود: تعداد واگن‌های درجه یک ۴ تخته ناوگان ریلی کشور در حال حاضر ۶۰۰ دستگاه واگن است که با احتساب ۲۰۰ دستگاه واگن پنج ستاره قطارهای فدک، این رقم به ۸۰۰ دستگاه واگن می‌رسد/.

نظر شما