شناسهٔ خبر: 19767 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

گزارش عملکرد ۹ ماهه ۹۴ معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی؛

عملكرد توزیع قیر تا پایان آذر ۹۴ / بهبود ایمنی در راه‌های روستایی/ وضعیت پروژه‌های مشاركتی بنیاد بركت

آسفالت راه روستایی روند بهبود ایمنی در راههای روستایی٬ سال ۹۴ پیگیری شد که بر همین اساس بیش از ۲۲۰۰ كیلومتر راه روستایی مورد نگهداری و ایمن سازی قرار گرفت. آمار پزشکی قانونی نیز از کاهش تلفات سوانح رانندگی در راه روستایی حکایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ توزیع قیر از محل بند (ی) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۴، در ۹ ماه نخست ۹۴ در حدود یك میلیون و دویست هزار تن به منظور روكش آسفالت محورهای اصلی و فرعی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای)، احداث و بهسازی محورهای اصلی (معاونت اقتصاد و حمل نقل)، بزرگراهها و آزاد راههای كشور(شركت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل) و (پروژه های راه روستایی) معاونت راه روستایی اختصاص یافت.

افزایش ایمنی حمل و نقل و كاهش حوادث و تلفات ناشی از حمل و نقل

 بیش از   ۲۲۰۰  كیلومتر راه روستایی مورد نگهداری و ایمن سازی قرارگرفته است. شایان ذكر است بر اساس آمار اعلام شده سازمان پزشكی قانونی در سال ۱۳۹۴، در شش ماهه نخست سال۱۳۹۴، در مجموع ۶۵۹۴ نفر در حوادث رانندگی راههای برون شهری و و روستایی كشور، كشته شده اند (كاهش ۳.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته)كه تعداد تلفات راه روستایی برابر ۶۸۴نفر (كاهش ۱۳.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال۹۳)و سهم آن از مجموع برون شهری و روستایی برابر ۱۰.۴ درصد (كاهش ۱۰.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه ۹۳) بود، این مقایسه نمایانگر روند بهبود ایمنی در راههای روستایی در سال جاری است. همچنین بر اساس آمار دریافتی از پزشكی قانونی، در هشت ماهه نخست سال جاری مجموعا ۸۶۶۸ نفر در تصادفات رانندگی راههای برون شهری و روستایی كشته شدند كه، ۸۹۸(۱۱% از مجموع راههای برون شهری و روستایی) نفر آن مربوط به تصادفات راههای روستایی است.

عملكرد متغیرهای كلیدی و شاخص های حمل و نقل

مشخصات پروژه های افتتاح شده راه روستایی و عملكرد معاونت راه روستایی در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۴

احداث راه

بهسازی و آسفالت راه

جمع كل استانی

تعداد پروژه

عملكرد (كیلومتر)

اعتبار       (میلیون ریال)

تعداد پروژه

عملكرد (كیلومتر)

اعتبار (میلیون ریال)

تعداد پروژه

عملكرد (كیلومتر)

اعتبار (میلیون ریال)‌

۹۳۵

۳۱۷۵

۱۱۲۴۱۸۲۸

۱۳۰۱

۵۶۳۳

۷۷۱۸۰۵۴

۲۲۳۶

۸۸۰۷

۱۸۹۵۹۸۸۲

عملكرد پروژه‌های مشاركتی بنیاد بركت شامل احداث یك دستگاه پل به نام سر رك در شهرستان كیار استان چهار محال و بختیاری، انعقاد قرار داد مشاور و پیمانكاری جهت احداث پل ۲۰ متری طارم دشت خلخال استان اردبیل و ۹پروژه در دست اقدام در استان قم بود.

تهیه و بکارگیری سامانه‌های الکترونیکی از طریق راهاندازی بخش راه روستایی سامانه اطلاعات مكانی پایه وزارت راه و شهرسازی٬ "برگزاری ۱۰ جلسه آموزشی در زمینه آموزش GIS و  نسخه تحت وب سامانه‌های معاونت راه و روستایی"٬ رسیدگی به درخواستهای مردمی از طریق سامانه مردمی Rahvaroosta.mrud.ir " و "به روز رسانی اطلاعات مكانی و توصیفی راههای روستایی كشور از طریق سامانه vrgweb. mrud.ir " بود./

نظر شما