شناسهٔ خبر: 198006 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی خدمت جدید الکترونیک برای تسهیل ثبت و پیگیری درخواست‌ها در سازمان ملی زمین و مسکن

علی غلامپور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ملی زمین و مسکن از راه‌اندازی و بهره‌برداری رسمی خدمت الکترونیکی جدیدی در این سازمان خبر داد و گفت: این خدمت با هدف تسهیل فرایند ثبت درخواست‌ها و نامه‌های اداری برای اشخاص حقیقی و حقوقی طراحی و پیاده‌سازی شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، علی غلامپور ضمن تاکید بر لزوم تکریم ارباب‌رجوع و تسریع روند پاسخگویی به درخواست‌های مردمی، افزود: این اقدام در راستای ارتقای سطح شفافیت و سهولت دسترسی به خدمات سازمان صورت پذیرفته و از جمله گام‌های عملی سازمان ملی زمین و مسکن در مسیر تحقق دولت الکترونیک و رضایت‌مندی شهروندان محسوب می‌شود.

 وی همچنین تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه، افراد می‌توانند بدون مراجعه حضوری، درخواست‌ها و نامه‌های خود را به‌صورت الکترونیکی ثبت و از طریق کد پیگیری دریافت شده از مراحل رسیدگی به درخواست مطلع گردند. این سامانه با هدف کاهش مراجعات حضوری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و افزایش کارایی و پاسخگویی طراحی شده است.

 معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ملی زمین و مسکن ضمن دعوت از تمامی شهروندان متقاضی خدمت و فعالان حوزه مسکن و شهرسازی درخصوص بهره‌برداری از این خدمت جدید، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات الکترونیک از مصادیق بارز تکریم ارباب‌رجوع و پاسخ‌گویی شفاف به نیازهای مردم است که در برنامه‌های طرح تحول دیجیتال سازمان ملی زمین و مسکن به‌طور جدی دنبال می‌شود.

 گفتنی است این اقدام در چارچوب سیاست‌های کلان وزارت راه و شهرسازی و با هدف تحقق اهداف دولت در زمینه تحول دیجیتال و ارتقای کیفیت خدمات عمومی اجرا شده است.