شناسهٔ خبر: 19847 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در مراسم بهره برداری از بزرگترین پایانه مسافری کشور

تمرکز بر استفاده از ظرفیت گردشگری دریایی/ ضرورت هماهنگی سازمان بنادر با سازمان گردشگری برای فعال سازی توریسم دریایی/تاکید بر شکل‌گیری نظام شبکه بندری برای حمل و نقل دریایی / بخش اعظم شناورهای مسافری نوسازی شده‌اند

آخوندی وزیر راه و شهرسازی با تاکید براهمیت هماهنگی سازمان بنادر با سازمان گردشگری برای فعال‌سازی توریسم دریایی گفت: استفاده از ظرفیت‌های دریا باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا شاهد سفرهای دریایی دورتر از ساحل جزایر ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی امروز جمعه ۲۸ اسفندماه با سفر به استان هرمزگان در مراسم بهره‌برداری از بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور در بندر شهید حقانی گفت: از تمام مسئولان استانی و محلی به ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی، اداه کل راه و شهرسازی، اداره کل فرودگاه‌ها و اداره کل راه‌آهن استان که مسئولیت مهم حوزه حمل ونقل را در هرمزگان بر عهده دارند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی اقدامات و برنامه‌های مربوط به استان هرمزگان را مفصل خواند و افزود: تا کنون از ظرفیت گردشگری مسافری دریایی آنچنان که باید در کشور استفاده نمی‌شد، خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی در دو سال و نیم گذشته تمرکز خوبی در این خوزه داشت و ما امروز شاهد افتتاح پایانه مسافری دریایی بندر شهید حقانی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ایران دو هزار کیلومتر ساحل در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان دارد که بر همین اساس باید یکی از بزرگترین ناوگان مسافری دریایی را نیز دارا باشد اما امروز عمدتا مسافرت‌های دریایی بین سواحل و جزایر نزدیک انجام می‌شود؛ البته شاهد برخی سفرهای محدود بین‌المللی نیز هستیم، در این بازدید که امروز انجام شد، مشاهده کردم که بخش اعظم شناورهای مسافری نوسازی شده‌اند و دارای تهویه مناسب هستند...

آخوندی افزود: استفاده ازظرفیت‌های دریا باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد؛ بنابراین گام بعدی سازمان بنادر و دریانوردی باید هماهنگی با سازمان گردشگری و میراث فرهنگی باشد تا توریسم دریایی و ورزش‌های آبی در ایران فعال شود و شاهد سفرهای دریایی دورتر از ساحل جزایر ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سیستم فروش بلیت مسافرت‌های دریایی به طور اینترنتی در اسفند ۹۴ افزود: اقداماتی که در حوزه توسعه و رونق گردشگری دریایی انجام می‌شود، باید پیش از پیش افزایش پیدا کند.

آخوندی با تاکید بر راه‌اندازی نظام شبکه بندری گفت: باید بین بندرعباس و  سایر بنادر کشور در حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان شبکه حمل ونقل بار برقرار شود تا از تمام طول سواحل کشور حداکثر استفاده در حوزه حمل ونقل دریایی صورت گیرد و همه بنادر فعال شوند.

نظر شما