شناسهٔ خبر: 20030 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

افتتاح نمایشگاه «شهر پس از نفت؛ تاریخچه‌ای بر آینده شهر» در خانه وارطان/ بازدید برای عموم از ۸ تا ۳۱ فروردین آزاد است

بازدید وزیر راه و شهرسازی در نخستین روز کاری در سال ۱۳۹۵ به خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) رفت و نمایشگاه «شهر پس از نفت؛ تاریخچه‌ای بر آینده شهر» را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی بعداز ظهر امروز شنبه ۷ فروردین در بازدید از خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وراطان)، نمایشگاه «شهر پس از نفت؛ تاریخچه‌ای بر آینده شهر» را افتتاح کرد.

حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان، ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و رابنز بوتس رایزن فرهنگی سفارت آلمان وزیر راه و شهرسازی را در این بازدید همراهی می کردند.

در پایان این بازدید دکتر عباس آخوندی و رایزن فرهنگی سفارت آلمان درباره معماری و شهرسازی و نحوه همکاری های دو کشور در این حوزه با هم صحبت و تبادل نظر کردند.

خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) به عنوان نخستین خانه مستقل معماران با همکاری و تلاش‌های عده‌ای از معماران و وزارت راه و شهرسازی مشخصا شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در حالی فعالیت خود را شروع کرد که یکی از اهداف آن آگاهی بخشی و ارتباط معماران در تمامی سطوح با یکدیگر بود.

نمایشگاه «شهر پس از نفت؛ تاریخچه‌ای بر آینده شهر» از امروز ۷ فروردین ۹۵ در خانه وارطان افتتاح شد و بازدید از آن برای علاقمندان از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای ۸ تا ۳۱ فروردین آزاد است.

اندیشه  و نگرش زیست‌محیطی، برنامه‌ریزی‌های سازگار با طبیعت، بهینه‌سازی سبک ساخت‌وساز و تعریف استانداردهای جدیدی برای جامعه‌ در شرایط تغییر آب‌وهوا و اتمام قابل پیش‌بینی سوخت‌های فسیلی از اهداف نمایشگاه «شهر پس از نفت؛ تاریخچه‌ای بر آینده شهر» است.

پروژه‌های نمایشگاه «شهر پس از نفت» به‌گونه‌ای انتخاب‌شده که روی عواملی همچون انرژی و حمل‌ونقل به‌عنوان چالش‌های اصلی شهرهای آینده تمرکز دارد./

نظر شما