شناسهٔ خبر: 20047 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

جعفری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر با قطارهای نوروزی/ سیر روزانه ۲۱۰ رام قطار برای جابه‌جایی مسافران نوروز/ کاهش ۴۵ درصدی تأخیر قطارها نسبت به سال گذشته

مرتضی جعفری مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن از یک میلیون و ۶۰ هزار مسافر نوروزی با قطار از تاریخ ۲۵ اسفندماه تا کنون در قالب طرح نوروزی خبر داد و گفت: به طور متوسط روزانه ۲۱۰ رام قطار مسافری٬ مسافران عید را جابه‌جا می‌کنند.

مرتضی جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آمار جایه‌جایی مسافران طرح نوروزی که از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه است٬ گفت: از ابتدایی طرح نوروزی تا به امروز ۸ فروردین‌ماه آمار جابه‌جایی مسافران قطارهای نوروزی با سال گذشته برابری داشته است.

وی با اشاره به اینکه امروز یکشنبه ۸ فروردین‌ماه سیزدهیمن روز طرح نوروزی است٬ افزود: از روز ۲۵ اسفندماه ۹۴ تا امروز یک میلیون و ۶۰ هزار مسافر در کشور با قطار جابه‌جا شده‌اند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن ادامه داد: به طور متوسط روزانه ۲۱۰ رام قطار در شبکه ریلی کشور در طرح نوروزی برای جابه‌جایی مسافران سیر و حرکت داشته‌اند که با این حساب تا امروز حدود ۲۷۳۰ رام قطار در شبکه ریلی کشور تردد داشته است.

وی با یادآوری اینکه در طرح نوروزی امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته تعداد بیشترین مسافر برای مسیر تهران-مشهد بوده است٬ افزود: برای برگشت مسافران نیز بلیت قطار در اکثر مسیرهای ریلی حتی مسیر مشهد-تهران نیز موجود است که مسافران برای تهیه بلیت می‌تواند با مراجعه به دفاتر فروش بلیت یا سامانه یکپارچه فروش بلیت شرکت راه‌آهن نسبت به خرید بلیت مورد نظر خود اقدام کنند.

جعفری تأکید کرد: در طرح نوروزی هیچ قطار فوق‌العاده‌ای برای مسیر هیچ یک از مسیرها در نظر گرفته نشد و قطارهای مسافری بر اساس اعلام برنامه‌ قبلی و به صورت برنامه‌ای در ایام نوروزی در شبکه ریلی سیر و حرکت داشتند.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره تأخیرهای قطارهای نوروزی توضیح داد: وضعیت تأخیر قطارهای مسافری طرح نوروزی امسال در قیاس با سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار بوده به طوریکه تأخیرهای طول سیر ۴۵ درصد کاهش داشته است و تأخیر حرکت از مبدأ نیز به میزان حداقلی یعنی حدود ۴۰ ثانیه رسیده است.

نظر شما