شناسهٔ خبر: 20075 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

ضیایی‌مهر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

جابه‌جایی ۶۰۰ هزار مسافر با هزار رام قطار در مشهد/ مقصد ۵۰ درصد قطارهای نوروزی مشهد است/ میزان تأخیرهای مبدأ به کمتر از ۱۰ ثانیه رسید/ توسعه ایستگاه راه‌آهن مشهد و استفاده از سیستم ATC رضایت مردم را به‌ دنبال داشت

هادی ضیایی‌مهر مدیركل راه‌آهن خراسان (مشهد) از جابه‌جایی ۶۰۰ هزار مسافر با هزار رام قطار در مشهد خبر داد و گفت: مقصد ۵۰ درصد قطارهای نوروزی مشهد مقدس بود و امسال در قیاس با سال گذشته وضعیت تأخیرها بهبود داشته است.

محمدهادی ضیایی مهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آغاز طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه گفت: از آغاز طرح نوروزی تا روز گذشته ۸ فروردین‌ماه ۹۵، بیش از هزار رام قطار ورودی و خروجی حدود ۶۰۰ هزار مسافر را در مشهد مقدس جابه‌جا کردند.

وی افزود: ۵۰ درصد سفرهای نوروزی ریلی کشور در ایام طرح نوروزی به مقصد مشهد برنامه‌ریزی و تعریف شده بود و از شهر مشهد نیز به ۲۵ مقصد قطارهای نوروزی سیر و حرکت داشته‌اند.

مدیركل راه‌آهن خراسان (مشهد) درباره میزان تأخیرهای قطارهای مسافری گفت: امسال در قیاس با سال گذشته وضعیت تأخیرها بهبود داشته است به طوری که کلیه قطارهای اعزامی از مشهد کمترین تأخیرها را داشته‌اند و عدد تأخیرهای از مبدأ به کمتر از ۱۰ ثانیه رسیده است.

وی  با یادآوری اینکه سال گذشته میانگین تأخیر از مبدأ قطارهای مشهد بیش از یک دقیقه بود٬ افزود: امسال به جز یکی دو مورد همه قطارها به موقع از مشهد حرکت کردند و این مسئله رضایت مسافران را به دنبال داشت.

ضیایی مهر با اشاره به افتتاح دو پروژه مهم بهره‌برداری شده در دهه فجر با حضور رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی٬ اظهار کرد: موضوع استفاده از سیستم کنترل هوشمند (ATC) قطارها در کنار تراک‌بندی مسیر تهران-مشهد و بلاک میانی موجب افزایش ظرفیت و ارتقای ایمنی و حداکثر سرعت مطمئن در مسیر شد.

این مقام مسئل شرکت راه‌آهن ادامه داد: همچنین پروژه دیگر ارتقای ظرفیت و توسعه ایستگاه راه‌آهن مشهد بود که سکوهای ایستگاه راه‌آهن مشهد از ۴ به ۷ سکو و خطوط اعزام قطارهای مسافری نیز از ۷ به ۱۳ خط ارتقا پیدا کرد. همچنین خطوط پارکینگ قطارهای ایستگاه راه‌آهن مشهد که قطارهای ساعاتی در آن توقف دارند نیز توسعه داشته است.

وی با بیان اینکه نمازخانه ایستگاه‌های مسیر با اعتبار حدود سه میلیارد تومان بازسازی و توسعه پیدا کرد٬ اضافه کرد: نمازخانه‌های ایستگاه نقاب٬ سبزه‌وار٬ نیشابور٬ خیام و ابومسلم که امسال بازسازی شد به عنوان بهترین نمازخانه‌های بین راهی راه‌آهن کشور نیز شناخته شده‌اند.

مدیركل راه‌آهن خراسان (مشهد)  افزود: تأثیر همه این اقدامات در سفرهای نوروزی قطارهای امسال به خوبی دیده شد و مسافران رضایت بیشتری از نحوه خدمات رسانی در نوروز امسال در قیاس با سال‌های قبل داشتند./

نظر شما