شناسهٔ خبر: 20211 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رئیس كمیته ترانزیت راه آهن پیش‌بینی كرد:

حمل ۴۰۰ هزار تن پنبه ترانزیتی در درسال ۹۵

قطار باری رئیس كمیته ترانزیت راه‌آهن با مناسب ارزیابی كردن عملكرد حمل ونقل ترانزیت راه آهن درسال ۹۴ پیش بینی كرد میزان حمل پنبه ترانزیتی برای سال ۹۵ به ۴۰۰ هزار تن و برای سال ۹۶ به ۵۰۰ هزار تن برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محمد غراوی عضو هیات مدیره و رئیس كمیته ترانزیت راه آهن با مناسب ارزیابی كردن عملكرد حمل ونقل ترانزیت راه آهن درسال ۹۴ گفت:از جمله بارهای مهم و تاثیر گذار در سبد حمل و نقل ترانزیت ریلی ایران پنبه ترانزیتی ازبكستان در مسیر سرخس-بندرعباس بوده است.

وی افزود: پنبه از اقلام سنتی ترانزیت مسیر ایران بعد از افتتاح مرز سرخس محسوب می شود كه متاسفانه در سال ۱۳۹۲ به پایین ترین حد خود (كمتر از ۹۰ هزار تن) رسید اما با روی كار آمدن دولت جدید و اقدامات و رایزنی های گسترده و همچنین اعمال تخفیفات مناسب توانسته ایم روندكاهشی را معكوس و به سیر صعودی تبدیل و بهبود دهیم بطوریكه در سال ۹۳ حمل پنبه ترانزیتی به حدود ۲۰۸ هزار تن افزایش داشته است.

غراوی تصریح كرد: برای سال ۹۴ نیز پیش بینی در حمل این محموله ۳۰۰ هزار تن بوده كه با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته در جهت تقویت بازاریابی و تلاش بخش های دخیل در حمل و نقل بین المللی به ویژه كمیته ترانزیت با رشد حدود ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل به حجم پیش بینی شده رسیدیم .

براساس اعلام روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران٬ به گفته وی پیش بینی می‌شود این میزان برای سال ۹۵ به ۴۰۰ هزار تن و برای سال ۹۶ به ۵۰۰ هزار تن برسد و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته این حجم ها نیز دست یابیم./

نظر شما