شناسهٔ خبر: 20231 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلاش بی‌وقفه راهداران گلستان در روز طبيعت/ بازگشایی یكساعته محور توسكستان- شاهكوه توسط راهداران

ریزش برداری همزمان با آخرین روز تعطیلات نوروزی و روز طبیعت، راهداران گلستان نیز همانند دیگر نیروهای خدمات‌رسان استان روز پركاری را در دامان طبیعت برفی گلستان سپری كردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم مدیركل راه و شهرسازی گلستان در گفت و گویی خبری اعلام كرد: در روز طبیعت ۲۷۹ هزار و ۶۰۰ مترمكعب عملیات برف‌روبی در سطح ۱۹۲ محور ارتباطی و برف‌گیر استان انجام شده است.

وی افزود: جهت جلوگیری از بسته شدن راه‌های استان در روز طبیعت، راهداران و عوامل راهداری طی ۱۴ نوبت از زمان شروع بارش برف در ساعت پنج صبح تا ۲۰ عصر در این محورها با ماشین آلات سنگین به انجام عملیات راهداری و برف‌روبی پرداختند.

وی، میزان شن و نمك مصرف شده را در این روزها ۳۰۲ تن اعلام كرد و افزود: محور كوهستانی درازنو  در شهرستان كردكوی با ۲۴۰ هزار مترمكعب برف‌روبی بیشترین میزان عملیات برف‌روبی را در این دو روز داشته است.

مبارك قدم گفت: محور آزادشهر- شاهرود، اولنگ- رامیان، توسكستان به شاهكوه و دهنه محمدآباد- زرین گل در علی آباد كتول محورهای دیگری بودند كه بیشترین حجم عملیات برف‌روبی را بعد از محور درازنو به خود اختصاص دادند.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان در بخشی دیگر از سخنانش به تلاش یكساعته راهداران برای بازگشایی محور مسدود شده توسكستان – شاهكوه اشاره كرد و گفت: كیلومتر ۲۰ این محور براثر ریزش كوه، به طور موقت برای ساعتی مسدود و ترافیك عبوری مسافران را كند كرده بود كه با حضور به موقع و تلاش بی‌وقفه دو اكیپ راهداری و به كارگیری شش دستگاه ماشین آلات سبك و سنگین، بازگشایی و عبور و مرور در آن برقرار شد.

لازم به ذكر است كه از آغاز طرح سفرهای نوروزی تاكنون بالغ بر ۴۲۰ مترمكعب عملیات ریزش‌برداری در محورهای مختلف استان انجام گرفته است.

نظر شما