شناسهٔ خبر: 20242 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه‌آهن:

هیچ گونه حادثه برخورد قطار با قطار یا قطار با وسیله نقلیه‌ در نوروز رخ نداد/ بهبود ایمنی شبکه ریلی نسبت به سال گذشته/ سیر روزانه ۲۰۰ رام قطار مسافری در ایام نوروز

علیرضا خراسانی دبیر ستاد قطارهای نوروزی با بیان اینکه وضعیت ایمنی شبکه ریلی امسال در قیاس با سال گذشته بهبود مناسبی داشت٬ گفت: جز یک مورد برخورد قطار با عابر مسن که روی پل عبور قطار رخ داد٬ هیچ گونه حادثه‌ دیگری در ایام نوروز نداشتیم.

علیرضا خراسانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایام پیک سفرهای نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵ حدود ۲۰۰ رام قطار به طور روزانه در شبکه ریلی کشور سیر و حرکت داشتند٬ گفت: وضعیت تأخیر از مبدأ قطارهای نوروزی در قیاس با سال گذشته وضعیت بسیار بهتری داشت به طوریکه متوسط تأخیر از مبدأ قطارهای نوروزی به کمتر از ۴۰ ثانیه رسید.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه در طول ایام نوروزی هیچ گونه حادثه برخورد قطار با قطار یا قطار با هرگونه وسیله نقلیه دیگری رخ نداد٬ افزود: همچنین هیچ گونه حادثه ناشی از عوامل طبیعی نیز در این ایام نداشتیم و فقط یک مورد برخورد قطار با یک خانم ۶۰ ساله در محور شمال حادث شد. این حادثه به دلیل جاری شدن سیل در جاده و پناه آوردن حدود ۱۵ نفر از هم‌وطنان به پل عبور قطار رخ داد که در هنگام ورود قطار همه افراد به حاشیه ریل رفتند ولی متأسفانه این خانم ۶۰ ساله نتوانست این کار را انجام دهد و در این سانحه جان باخت.

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: سال گذشته بر اثر برخورد عابر با قطار دو نفر فوت شدند و یک مورد نیز حادثه طبیعی٬ منجر به وقوع خسارت برای قطارها شد.

وی علت بهبود وضعیت ایمنی قطارهای نوروزی در قیاس با سال گذشته را برگزاری جلسات متعدد و تأکیدات لازم به ناحیه‌ها به ویژه نواحی پرخطر دانست و گفت: همچنین برگزاری هفته ایمنی ریلی و انجام مانورهای مختلف و آماده‌سازی کادر راه‌آهن نیز بسیار در این مسئله دخیل بود.

دبیر ستاد قطارهای نوروزی یکی دیگر از دلایل بهبود وضعیت ایمنی ریلی را بازسازی و بهسازی شبکه ریلی به ویژه در ناحیه جنوب و لرستان برشمرد و گفت: امسال اقدامات مناسبی برای بهسازی و بازسازی خطوط صورت گرفت که بهسازی ۱۷۲ کیلومتر از مسیر محور لرستان یکی از همین اقدامات مهم بود./

نظر شما