شناسهٔ خبر: 20538 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه آهن خراسان خبر داد:

تصویب طرح جامع ایستگاه راه‌آهن مشهد در هیات مدیره شرکت راه‌آهن/ ظرفیت جابه‌جایی مسافر از ۱۴ میلیون مسافر در سال به ۲۰ میلیون رسید

ایستگاه راه آهن مشهد مدیركل راه آهن خراسان از تصویب طرح جامع ایستگاه راه آهن مشهد در هیات مدیره شرکت راه‌آهن خبرداد و اعلام كرد: در این راستا مشاورانی از كشور فرانسه با همكاری مشاوران داخلی در صدد بازنگری این ایستگاه برمبنای سیستم TOD یعنی تجاری سازی ایستگاه راه آهن مشهد هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمد هادی ضیایی مهر مدیركل راه آهن خراسان با اشاره به اینكه راه آهن مشهد در سال گذشته اقدامات متعددی را در جابجایی بار و مسافر انجام داده گفت: این اداره كل با كارنامه و عملكرد موفق كه در سال گذشته داشت در ایام نوروز اقدام به آماده سازی و بهسازی تمامی سكوها و دیگر امكانات و خدمات رفاهی مسافران كرده و برای سال جاری نیز پروژه هایی در دست اجرا دارد تا ظرفیت راه آهن خراسان را بیش از پیش افزایش دهد.

وی در ادامه به اقدامات راه آهن مشهد در بخش مسافری اشاره كرد و افزود: همراه با توسعه ایستگاه راه آهن مشهد ما شاهد تاثیر مثبت این امر بر كاهش تاخیرات سیر قطارها هستیم و در كنار آن ظرفیت جابجایی مسافر از ۱۴ میلیون مسافر در سال به ۲۰ میلیون مسافر رسیده است.

ضیایی مهر گفت: با ایجاد ظرفیت سازی مناسب و قابل توجه در بخش مسافری راه آهن مشهد، كماكان طرح های توسعه ای در حال اجراست تا برای ظرفیت سازی بیشتر این راه آهن و سیر ۵۰ درصد قطارهای مسافری كل كشور از این محور شاهد رونق روز افزون آن باشیم.

مدیر كل راه آهن خراسان با اعلام اینكه هم اكنون ایستگاه راه آهن مشهد ۵۰ در صد قطارهای مسافری كل كشور را پوشش می دهد، عنوان كرد: در صدد هستیم كارخانجات تعمیرات واگن های مسافری، مركز تعمیرات لكوموتیو در مشهد و همچنین سالن های مسافری را توسعه دهیم.

وی به طرح جامع ایستگاه راه آهن مشهد كه به تصویب هیات مدیره شرکت راه‌آهن رسیده است، اشاره كرد و افزود: در این راستا مشاورانی از كشور فرانسه با همكاری مشاوران داخلی در صدد بازنگری این ایستگاه هستند و طرح های اصلاحی خود را برمبنای سیستم TOD یعنی تجاری سازی ایستگاه راه آهن مشهد به زودی اعلام می كنند .

مدیر كل راه آهن خراسان خاطر نشان كرد: در بخش بار نیز طرح توسعه ایستگاه شهید مطهری را در دست اجرا داریم به طوریكه ۵۰ در صد بارهای ایستگاه راه آهن مشهد با فاصله ۴۰ كیلومتر از ایستگاه شهید مطهری انجام شود.

وی یادآور شد؛ این ایستگاه در بخش صادرات بار به كشورهای آسیای میانه، خدمات قابل توجهی را ارائه خواهد داد كه اعتبار برآورد شده برای آن ۲۰ میلیارد تومان است.

ضیایی مهر بیان كرد: احداث ۵ باب نمازخانه جدید با اعتبار ۲۰ میلیون تومان با پیشرفت ۷۰ درصد در مسیرهای سلام، تربت، كاشمر، عطار و بیهق از دیگر پروژه ها برای خدمات مسافری است.

نظر شما