شناسهٔ خبر: 20580 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دومین همایش ملی نظام مهندسی ساختمان تهران انجام می‌شود

رونمایی از طرح دیدبان شهری در کلانشهر تهران

فریبرز واحدی تشریح مهمترین انتظارات خانواده بزرگ راه و شهرسازی از جامعه مهندسین شهرساز در ارتباط با نحوه عملیاتی شدن اندیشه ایران‌شهر و تسریع در روند عینی‌سازی این آرمان از محورهای مهم سخنرانی مدیر کل راه و شهرسازی تهران در دومین همایش ملی نظام مهندسی ساختمان تهران خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، هیات رییسه گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با هدف ارتقای دانش شهرسازی در سطح کشور و بهره­ گیری از تجارب فعالان و حرفه‌­مندان این حوزه اقدام به برگزاری دومین همایش ملی شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان و شانزدهمین نشست ادواری گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی، در تاریخ ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۵ در محل سالن همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک از ساعت ۸ تا ۱۳کرده است.

از مهم‌ترین محورها و چالش های فراروی نظام شهرسازی کشور، نقش کلیدی دانش شهرسازی در نظام ملی ساخت و ساز کشور، نظام آموزش شهرسازی و بررسی چالش‌های آتی در این همایش است.  

در این همایش دکتر حناچی، و دکتر مظاهریان معاونان وزیر راه و شهرسازی به تشریح آرا و نظرات خویش پیرامون محورهای مختلف همایش خواهند پرداخت.

واحدی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز از سخنراانان این همایش است که به تشریح مهمترین انتظارهای خانواده بزرگ راه و شهرسازی از جامعه مهندسین شهرساز در ارتباط با نحوه عملیاتی شدن اندیشه ایران‌شهر و تسریع در روند عینی‌سازی این آرمان، که توسط وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شده است، خواهد پرداخت.

دراین راستا رونمایی از طرح دیدبان شهری که در کلانشهر تهران به عنوان مهمترین و بزرگترین پایلوت اجرایی در کشور می‌تواند تجارب و نتایج مهمی را در پی داشته باشد در دستورکار قرار گرفته است.

واحدی در این سخنرانی نحوه ارتباط بخش دولتی با جامعه شهرسازان و اعتلای حق پرسشگری و سنجش محیط شهری توسط متخصصین و شهروندان را در طرح دیدبان شهری، تشریح خواهد کرد.

نظر شما