شناسهٔ خبر: 20585 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مديركل راه آهن تبريز خبر داد:

افزايش قطارهای حومه‌ای در اولويت برنامه‌ها قرار دارد

قطار حومه‌ای مدير كل راه آهن تبريز گفت: در سال جاری ادامه رويكرد و سياست‌های سال ۹۴ را دربرنامه‌های خود قرار داده‌ايم كه اكثر پروژه‌ها در جهت ارتقای كيفيت خدمات به مسافران و افزايش قطارهای حومه‌ای بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سید حسن موسوی مدیر كل راه آهن آذربایجان(تبریز) با اشاره به این موضوع كه ۹۵ درصد پروژه های مربوط به سال گذشته راه آهن انجام و به بهره برداری رسیده است، عنوان كرد: با توجه به حمایت ها و تمهیداتی كه برای راه آهن تبریز انجام شده بود، تقریبا ۹۵ در صد پروژه ها تكمیل شده و تنها ۵ در صد پروژه ها مراحل پایانی را طی می كنند.

وی تصریح كرد: پروژه های ساختمان جدید اداری راه آهن، ساختمان اداری برای ماموران فنی ایستگاه راه آهن تبریز در كنار سكوی ایستگاه، توسعه واحدهای فنی در ایستگاه و احداث دو باب مسجد طی مراسمی افتتاح خواهند شد.

مدیر كل راه آهن آذربایجان در ادامه به برخی پروژه ها كه سال گذشته جهت رفاه مسافران به بهره برداری رسیده بود، اشاره كرد و گفت: اسلپ تراك خطوط ۱، ۲ و ۳ راه آهن تبریز، بازسازی دو بلاك از خطوط ایستگاه عباسی و عجب شیر و ایجاد دو سالن در آذر شهر و زارعی و توسعه ایستگاه راه آهن جلفا و بهسازی ایستگاه های طول خط از جمله این پروژه ها بوده است.

موسوی اظهار كرد: پل رو گذر گرگر نیز در بین پروژه ها تا ۱۵ روز آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در سال جاری ادامه رویكرد و سیاست های سال ۹۴ را دربرنامه های خود قرار داده ایم كه اكثر پروژه ها در جهت ارتقای كیفیت خدمات به مسافران و افزایش قطارهای حومه ای و ارتقای ایمنی و جذب بار بیشتر برای راه آهن بوده است.

وی خاطر نشان كرد: تعدادی از پروژه های سال ۹۵ راه آهن تبریز برای ایمنی تعریف شده است و دو بلاك خطوط تبریز – مراغه بازسازی خواهد شد و همچنین در ایستگاه رازی تعدادی پروژه از جمله تثبیت پل ها را در دستور كار داریم.

موسوی یادآور شد؛ رفع گلوگاه های ریلی، ارتقای ایمنی و كیفیت خدمات در بخش بار و مسافر و جذب بار بیشتر و ارتقای قطارهای حومه ای را با جدیت قابل ملاحظه ای در دست اجرا داریم.

مدیركل راه آهن تبریز عملكرد ایام پیك نوروزی در راه آهن تبریز را قابل توجه ارزیابی كرد و افزود: با راه اندازی قطارمحلی تبریز به جلفا در این ایام، ظرفیت جابجایی مسافران افزایش داشته و با استقبال خوبی مواجه بوده است./

نظر شما