شناسهٔ خبر: 20909 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

فرود پرواز پاریس- تهران «ایرفرانس» در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)/ آغاز مجدد پروازهای ایرفرانس با انجام ۳ پرواز در هفته

ايرفرانس با فرود پرواز پاریس - تهران شرکت هواپیمایی ایرفرانس در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) پروازهای ایرفرانس به ایران پس از ۸ سال توقف مجدد برقرار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دقایقی قبل (ساعت ۲۰:۰۵) با فرود پرواز پاریس - تهران شرکت هواپیمایی ایرفرانس در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، پروازهای این شرکت هواپیمایی به ایران از امروز (یکشنبه ۲۹ فروردین) پس از ۸ سال توقف مجدد از سر گرفته شد.

در این پرواز  هیأتی از کشور فرانسه از جمله آلن ویدالیس وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه و برخی از مقامات هوانوردی این کشور نیز حضور دارند.

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل و تامین مالی، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و محمود نویدی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) از جمله مسئولان ایرانی بودند که در فرودگاه بین المللی امام خمینی حضور داشتند. 

پروازهای ایرفرانس در تهران از ۱۷ آوریل ۳ بار در هفته به مقصد پاریس و در روزهای دوشنبه، پنجشنبه و شنبه در ساعت‌های ۷:۴۵ انجام می‌شود. گفتنی است مسافران این پروازها ساعت ۱۱:۲۵ به مقصد می‌رسند.

بعد از ادغام دو شرکت هواپیمایی «ایرفرانس» فرانسه و «کی.ال.ام.» هلند این دو ایرلاین در قالب یک شرکت هواپیمایی تحت عنوان «ایرفرانس- کی‌ال‌ام» فعالیت می‌کنند. بر همین اساس امکان اشتراک پروازهای دو ایرلاین با یکدیگر در مسیرهای پروازی اعلام شده وجود دارد.

لازم به ذکر است، پروازهای شرکت هواپیمایی کی.ال.ام. هلند نیز از روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت با انجام سه پرواز در هفته در مسیر آمستردام-تهران آغاز خواهد شد. پروازهای این شرکت هواپیمایی ساعت ۱ بامداد روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه وارد تهران (فرودگاه بین‌المللی امام خمینی) می‌شود و ساعت ۱۵ نیز این فرودگاه را به مقصد آمستردام ترک می‌کند.

پروازهای ایرفرانس از سال ۲۰۰۸ به ایران قطع شده بود./

نظر شما