شناسهٔ خبر: 20952 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مقتدایی در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها مطرح کرد:

تأکید بر هم‌افزایی میان‌دستگاهی برای تحقق ایمنی در خوزستان/ برخورداری استان از ۷ بندر و دو پایانه عظیم حمل‌ونقلی/ رفع ۱۳ نقطه حادثه‌خیز با منابع کاربران پرتردد جاده‌ها/ تمهیدات جدید برای مردمی کردن آموزش‌های ایمنی

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه برای مدیریت دو رویداد حمل و نقلی راهیان نور و تردد سنگین ایام اربعین نیازمند هم‌افزایی در استان هستیم٬ گفت: چنانچه همه دستگاه‌ها در استان وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند هم باز به همین هم‌افزایی و هماهنگی برای مدیریت چنین پدیده‌هایی نیاز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ عبدالحسن مقتدایی دوشنبه ۳۰ فروردین ماه در نشست هفتاد و یکم کمیسیون ایمنی راه‌ها در جریان تحلیل عملکرد و ارائه گزارش ایمنی حمل ونقل استان خوزستان که به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد با اشاره به تردد مستمر استان خوزستان گفت: خوزستان با برخورداری از ۷ بندر٬ سهم ۴۰ درصدی در واردات و ۱۷ درصدی در صادرات و وجود دو پایانه عظیم چزابه و شلمچه نقش مهمی در حمل و نقل کشور دارد.

وی افزود: صنایع استان نیز صنایعی همچون نفت و پتروشیمی دارای بارهای ترافیکی خاص است برای مثال جابه‌جایی فقط یک دکل توسط شرکت ملی حفاری ۲۰۰ بار ترافیکی دارد.

مقتدایی افزود: پدیده پرتردد راهیان نور و تردد سنگین اربعین می‌طلبد که با هم‌افزایی و هماهنگی میان دستگاه‌ها اقدامات لازم را برای بهبود شرایط فراهم کرد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: فرض ما بر این است که همه دستگاه‌ها به خوبی وظایف خود را انجام می‌دهند، ولی این هم‌افزایی برای هماهنگی بهتر دستگاه‌ها وجود نداشت به همین دلیل نیاز بود تا تمام دستگاه‌ها با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهمی که برای بهبود وضعیت ایمنی صورت گرفت٬ آموزش به متولیان و مسئولان امر ایمنی و نزدیک به یک هزار و  ۵۰۰ فرماندار و بخشدار و معاون بخشدار بود تا تصمیم‌گیران بدانند برای چه موضوعی باید تصمیم‌گیری کنند.

مقتدایی به بخش مردمی کردن موضوع آموزش‌های ایمنی اشاره و اظهار کرد: در کنار انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها اقدامات مردمی نیز در استان صورت گرفت تا علاوه بر آموزش و پرورش اقداماتی از این دست نیز برای مردمی کردن آموزش‌های ایمنی اقدام شود.

وی یادآور شد: در پایان هر سال؛ از نزدیک بهمن‌ماه همه دستگاه‌ها در خوزستان خود را برای ایام نوروزی آماده‌ می‌کنند. 

مقتدایی ضمن تشکر از حضور مستمر رئیس سازمان راهداری و همکاران پلیس در استان به ویژه در ایام اربعین اضافه کرد: برای اربعین نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی هزینه کردیم.

استاندار خوزستان گفت: ما ۱۳ نقطه پرحادثه در راه‌های استان شناسایی کردیم که بخشی از آن را با کمک دستگاه‌هایی که در این مناطق بار ترافیکی دارند بهبود داده‌ایم و ۸۰ میلیارد تومان تعهد برای شرکت‌هایی ایجاد کردیم که بارشان ملی است و از راه‌های استانی استفاده می‌کنند و اگر این تعهد را اجرا نکنند به آن‌ها اعلام خواهیم کرد که حق‌شان برای استفاده از جاده‌ها ۳۰ درصد است و مجاز به استفاده بیشتر از این مقدار نیستند.

وی تأکید کرد: این اقدام تجربه بسیار خوبی بود که در شرایط کمبود و نبود اعتباری منابع جدیدی ایجاد کردیم که این روند با برنامه‌ریزی‌های بهتر تداوم خواهد داشت.

نظر شما