شناسهٔ خبر: 20996 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نریمان در نشست سالانه مدیران شهرهای جدید اعلام کرد:

ضرورت همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جدید/ لزوم توجه به بعد اجتماعی شهرهای جدید با هدف جلوگیری از تولید مناطق جرم‌خیز

جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان برای اتمام سایت مسکن مهر شهرهای جدید اعلام کرد: تسریع در پرداخت آورده‌های مردمی نیز مسئله مهم دیگری برای تکمیل هرچه سریعتر این سایت‌ها است که باید از سوی متقاضیان انجام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن نریمان در نشست سالانه مدیران شهرهای جدید که دیروز ۳۱ فروردین در شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید برگزار شد گفت: با توجه به اینکه در ابتدای آخرین سال از عملکرد دولت تدبیر و امید و به ویژه سال تعهدمان نسبت به اتمام سایت مسکن مهر در کشور هستیم باید شاهد صرف تلاش و انرژی بیشتری در این بخش از سوی تمامی مسئولان و سازمان‌های مرتبط باشیم.

نریمان در ادامه اهداف برگزاری این نشست را مواردی از جمله بررسی عملکرد مسکن مهر، مسائل و مشکلات، برنامه اجرایی مسکن مهر در سال ۹۴ و مأموریت‌ها اعلام کرد و گفت: ۲۰ درصد از واحدهای مسکن مهر کل کشور در شهرهای جدید سراسر کشور واقع شده است که اهمیت و ضرورت تسریع در عملکرد ما را نشان می‌دهد، برای اینکه شرکت عمران شهرهای جدید بتواند طبق تعهدات موجود پرونده مسکن مهر خود را در شهرهای جدید (به جز پردیس) تا پایان سال ۹۵ ببندد باید علاوه بر استفاده از توان بالقوه شهرها و تأمین اعتبار کافی این کار را با کمک دستگاه‌های خدمات رسان به پایان برساند چراکه در غیر این صورت تحقق این امر غیر ممکن خواهد بود.

وی با تأکید بر این امر که در این بخش ما باید به تمامی وظایف خود به صورت دقیق و براساس مقررات موجود عمل کنیم گفت: شرکت عمران شهرهای جدید برای اولین بار در راستای عمل به وظایف خود، افتتاح محله محوری را از شهر جدید پردیس آغاز کرده و قصد دارد در ساخت سایر شهرها نیز از این نگاه و سیاست جدید بهره ببرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به منابع محدود دولتی در ساخت سایت مسکن مهر بیان کرد: ساخت و تأمین طرح‌های زیربنایی و روبنایی در محلات شهرهای جدید هزینه بسیار زیادی را صرف می‌کند که با توجه به میزان کم تسهیلات تأمین این خدمات کاری مشکل و زمان‌بر است ولی با وجود این امر دارای پیشرفت‌های قابل قبول و خوبی در سطح کشور بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اضافه کرد: با تمامی این مشکلات ما باید رضایت متقاضیان و مردم را تا حد امکان جلب کنیم. پاسخگویی به مردمی که مدت‌هاست مشکلات تحویل واحدهای خود را پیگیری می‌کنند یکی از وظایف اصلی ما به ویژه در سال جاری خواهد بود.

نریمان عدم پرداخت آورده‌های مردمی را یکی از دلایل مهم توقف ساخت و ساز در برخی سایت‌های مسکن مهر اعلام کرد و افزود: به طور مثال نزدیک به هفت تا ۱۰ هزار نفر در سامانه مسکن مهر شهر جدید پرند ثبت‌نام کردند ولی هیچ واریزی ندارند که در حقیقت از متقاضیان غیر مؤثر به شمار می‌روند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت بالای بعد مسائل فرهنگی و اجتماعی در سیاست‌های ساخت و توسعه شهرهای جدید بیان کرد: باید با همکاری بیشتر بین مسئولان شرکت‌های عمران شهرهای جدید و دانشگاهیان از تولید مناطق جرم‌خیز و آسیب‌پذیر اجتماعی جلوگیری کرده و به این بخش از مسئله نیز بیشتر توجه کنیم./

برچسب‌ها:

نظر شما