شناسهٔ خبر: 2106 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بودجه حاصل از فروش حامل های انرژی به بخش راه و آب اختصاص یابد

داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: بودجه حاصل از فروش بنزین و گازوئیل به بخش راه و آب اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا؛ داوود کشاورزیان شامگاه سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان افزود: بودجه عمرانی حوزه راه در سالجاری 380 هزار میلیارد ریال است که در خوشبینانه ترین حالت این اعتبار سال آینده 20 درصد یعنی به همان نسبت تورم افزایش می یابد که کارایی لازم را نخواهد داشت.

معاون وزیر راه اضافه کرد: نمی توان از اعتبار عمرانی مورد نیاز سایر استان ها کسر کرده و آن را به بودجه دیگر استان ها افزود.

وی با ذکر اینکه در آستانه تدوین بودجه هستیم اظهار کرد: سالانه 20 میلیارد لیتر بنزین و به همین میزان گازوئیل در حوزه حمل و نقل مصرف می شود که در صورت پیش بینی میانگین پنج هزار ریال برای هر لیتر سوخت می توان 200 هزار میلیارد ریال از این محل درآمد کسب کرد.

وی افزود: بهترین راهکار برای رفع مشکلات و چالش های موجود در دو بخش آب و راه تقسیم درآمد حاصل از این محل بین این دو بخش است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: اجرای بخشی از طرح ها غیر ضروری است همچنین ضرورتی برای آغاز شماری از طرح ها در حوزه راه نبود و با این شرایط نمی توان کاری برای این طرح ها انجام داد.

کشاورزیان اضافه کرد: در حالیکه نرخ حامل های انرژی در کشور همسایه برای هر لیتر بنزین 70 هزار ریال است لذا می توان قیمت بنزین و گازوئیل را برای استفاده از درآمد این محل به منظور تکمیل طرح های نیمه کاره بطور میانگین تا لیتری پنج هزار ریال افزایش داد.

برچسب‌ها:

نظر شما