شناسهٔ خبر: 21120 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد:

کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن در صورت موافقت شورای پول و اعتبار/ بانک‌ مسکن موافق کاهش نرخ سود تسهیلات

محمد هاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه هر چقدر که نرخ سود مسکن کاهش یابد ما استقبال می‌کنیم چراکه تعداد بیشتری از مردم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، گفت: بنابراین اگر شورای پول و اعتبار نرخ تسهیلات را کاهش دهد، ما نیز به تبع آن حتماً نرخ سود مسکن را کاهش می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری فارس، محمدهاشم بت‌شکن در پاسخ به این سؤال که ظاهراً برخی از بانک‌ها در مقابل کاهش نرخ سود بانکی مقاومت می‌کنند، گفت: بانک‌ها به هیچ وجه در مقابل کاهش نرخ سود بانکی مقاومت نمی‌کنند و اتفاقاً به نفع بانک مسکن است و ما موافق کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن هستیم.

بت‌شکن در پاسخ به این سؤال که آیا امسال نیز پیگیر کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن خواهید بود، گفت: تصور می‌کنم که بانک مسکن خود به خود نمی‌تواند در این باره به شکل مستقل عمل کند، پس اگر شورای پول و اعتبار تشخیص دهد که نرخ تورم روند کاهشی دارد، به تبع آن نرخ تسهیلات را کاهش می‌دهد و کاهش نرخ تسهیلات وقتی امکانپذیر است که نرخ سود سپرده کاهش یابد.

مدیرعامل بانک مسکن تأکید کرد: بانک مسکن و سایر بانک‌ها به دنبال این هستند که هزینه تجهیز منابع را کاهش دهند و ما استقبال می‌کنیم، به شرط اینکه نرخ تسهیلات کاهش یافت، نرخ تجهیز منابع بانک‌ها نیز کاهش یابد و ما نیز مابه‌التفاوت داشته باشیم.

وی ادامه داد: پس هر چقدر که نرخ سود مسکن کاهش یابد، ما استقبال می‌کنیم، چرا که تعداد بیشتری از مردم می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند. بنابراین اگر شورای پول و اعتبار نرخ تسهیلات را کاهش دهد، ما نیز به تبع آن حتماً نرخ سود مسکن را کاهش می‌دهیم.

 

نظر شما