شناسهٔ خبر: 21179 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد:

تخصيص ۳۲ درصد اعتبارات حوادث غیرمترقبه به راه و شهرسازی گلستان

بازدید مدیركل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینكه بازسازی و بهسازی خسارات سطح و ابنیه فنی راه‌های استان، هزینه‌های هنگفتی را بر اداره كل تحمیل می‌كند، گفت: طی سال‌های گذشته (۹۴-۹۳) با وجود وقوع سیلاب‌های متعدد و آسیب دیدگی شدید سطح و ابنیه فنی موجود در راه‌ها، فقط ۳۲ درصد منابع مالی مصوب شده از محل حوادث غیرمترقبه، به این اداره كل تخصیص پیدا كرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در بازدید از روند اجرای پروژه‌های سیل اداره كل در حوزه شهرستان علی آباد كتول، افزود: این در حالی است كه هم اینك بیش از ۵۰ درصد و گاها بیش از ۸۵ درصد عملیات اجرایی پروژه‌های سیل این بخش بویژه در راه‌های روستایی به اجرا در آمده اما هنوز مطالبات پیمانكاران باقی مانده است.

وی با بیان اینكه طی دو سال گذشته، سازمان مدیریت بحران كشور، هیات محترم دولت و از محل منابع مالی استانی، میزان ۵۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات راه‌های استان مصوب شده بود، رقم تخصیص آن را ۱۷۰ میلیارد ریال و معادل ۳۲ درصد سرجمع اعتبارات مصوب در این بخش بیان كرد.

این مقام اجرایی گلستان رقم تخصیصی سال ۹۴ را هم بسیار اندك ذكر كرد و گفت: در این دو سال در مجموع ۱۲ هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال خسارت بر شبكه راه‌های استان وارد آمد.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان یادآور شد: عدم تخصیص كامل اعتبارات حوادث غیرمترقبه و از طرفی تعهدات انجام شده در سال ۹۳ و شروع بخشی از پروژه‌های سیل با توجه به تصویب اعتبارسیل و عدم تعیین تكلیف قطعی ابلاغ تخصیص جهت ادامه عملیات و یا خاتمه قراردادهای منعقده، مشكلاتی را برای زیرساخت‌های بخش حمل و نقل استان ایجاد كرده است.

در این سفر كاری، از پروژه‌های در حال ساخت و پایان یافته دهنه محمدآباد و زرین گل و راهدارخانه ثابت افراتخته و راهدارخانه موقت دهنه محمدآباد بازدید بعمل آمد.

حدود ۳۵۰ كیلومتر از راه‌های استان گلستان در حوزه استحفاظی شهرستان علی آباد كتول قرار دارد.     

شهرستان علی آباد كتول با جمعیتی افزون بر ۱۳۲ هزار نفر در ۳۸ کیلومتری شرق گرگان، مرکز استان گلستان قرار دارد.

نظر شما