شناسهٔ خبر: 21335 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترك راه آهن و ایمیدرو مطرح شد:

رشد قابل توجه سهم بخش ریلی در جابه‌جایی مواد معدنی

قطار باری افزایش بهره وری حوزه ریلی در حمل مواد معدنی و محصولات صنایع معدنی با رویكرد برنامه ریزی در فرایند توسعه ریلی شرق كشور و با اولویت معادن سنگان در جلسه مشترك راه آهن و ایمیدرو مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛در جلسه مشتركی كه ۲۹ فروردین با حضور مدیرعامل و مسئولین راه آهن و دكتر كرباسیان معاون وزیر صنعت و معدن و رئیس هیت مدیره ایمیدرو به همراه هیأت همراه در راه آهن برگزار شد بر پیگیری افزایش ظرفیت ریلی و توسعه ریلی شرق كشور تاكید شد .

گفتنی است در ۴ سال اخیر تناژ حمل مواد معدنی در كشور از ۸/۶۳ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ به ۲/۴۶ میلیون تن كاهش یافته است كه این میزان كاهش به جهت افت تقاضای مواد معدنی در داخل و خارج كشور می باشد لیكن این كاهش عمدتا در بخش جاده بوده و سهم بخش ریلی در این بازه زمانی از كل عملكرد بار معدنی در كشور از ۳۵ درصد به ۸/۶۴ درصد افزایش یافته است .

براین اساس در این جلسه مقرر شد كه تیمی متشكل از راه آهن، شركت تامین و توسعه زیر ساخت های شرق كشور و ایمیدرو به صورت ماهیانه گزارشی از پیشرفت فیزیكی ظرفیت ریلی شرق كشور با نگاه ویژه به معادن سنگان تهیه نمایند.

از سایر مصوبات این جلسه می توان به تشكیل كارگروهی متشكل ازشركت راه آهن و ایمیدرو و شركت های معدنی، فولادی و ریلی به صورت موردی جهت بررسی مسائل مبتلا به در حوزه های معدنی هم چون گل گهر، چادرملو، ذوب آهن و ... اشاره كرد این تیم موظف است گزارشات خود را به صورت موردی به راه آهن و ایمیدرو ارسال كند.

شایان ذكر است كه در این جلسه هم چنین گزارشی در خصوص حمل و نقل مواد معدنی و محصولات فلزی و مقایسه عملكرد حمل بار در راه آهن و جاده در سال ۱۳۹۴ توسط اداره كل بازرگانی و بازاریابی ارائه شد.

نظر شما