شناسهٔ خبر: 2158 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

افتتاح خط آهن خواف – هرات تا 6 ماه دیگر/ احداث خط آهن رشت – آستارا با اعتبار فروش نفت به روسیه

ریل مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افتتاح خط آهن خواف – هرات تا ۶ ماه دیگر گفت: دولت احداث خط آهن رشت – آستارا را در دستور کار خود داده و بر اساس توافقات اعتبار احداث آن از محل فروش نفت ایران به روسیه تامین خواهد شد.

عباس نظری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره خط آهن خواف – هرات گفت: خط آهن خواف – هرات در محور افغانستان واقع شده است ریل‌گذاری و تامین تجهیزات این مسیر تا هرات انجام شده است و تا ۶ ماه آینده افتتاح می‌شود.

مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بنا به تاکید رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی می‌شود افتتاح خط آهن خواف – هرات در ابتدای سال ۹۴ صورت گیرد.

وی در ادامه درباره خطوط ریلی ایران – عراق و اتصال خط آهن این دو کشور تشریح کرد: خطوط ریلی ایران تا مرز شلمچه عراق احداث شده است و اکنون با مسئولان عراقی در حال مذاکره‌ هستیم تا با احداث مسیر ۳۵ کیلومتری، شلمچه را به بصره برسانند.

مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن ایران افزود: همچنین مسیر کرمانشاه – خسروی – خانقین محور ریلی دیگر در ارتباط با غربی‌مان است که ایران در حال ساخت آن است و مسئولان عراقی مسیر خسروی به خانقین را در دست مطالعه دارند.

وی یادآور شد: بحث دیگری که اخیرا به طور جدی مطرح شده است احداث محور رشت به آستاراست. اعتبار احداث این خط آهن از محل فروش نفت ایران به روسیه تامین خواهد شد. امیدواریم که در آینده نزدیک ساخت و بهره‌برداری محقق شود./

نظر شما