شناسهٔ خبر: 21742 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت:

اختصاص ۱۰۰ درصد درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها برای نوسازی سامانه‌های ناوبری و فرودگاه‌ها/ آمادگی کره برای راه‌اندازی پروازهای سئول-تهران/ امضای تفاهم‌نامه هشتمین فرودگاه جهان با شهر فرودگاهی امام (ره)

فرودگاه مهرآباد تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل با سرمایه اولیه ۲۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در زیرساخت‌های حمل و نقل، مصوبه مجلس برای اختصاص ۱۰۰ درصد درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها برای نوسازی سامانه‌های ناوبری و فرودگاه‌ها و امضای تفاهم نامه همکاری بین مدیرعامل شهر فرودگاهی اینچئون کره جنوبی و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

کانگ‌هواین وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی:

حدود یک ماه و نیم گذشته شرکت هواپیمایی کره مجوز راه‌اندازی پروازهای مستقیم بین تهران و سئول را دریافت کرد تا پایان سال میلادی این پروازها راه اندازی می‌شود.

فرودگاه اینچئون کره جنوبی هشتمین فرودگاه جهان در بخش ظرفیت مسافری و دومین فرودگاه جهان در حوزه باری است و می‌توانیم در بخش هوانوردی با ایران مشارکت کنیم.

مصوبات مجلس در حوزه زیرساخت‌ها:

با مصوبه مجلس به‌ منظور ایجاد سازوكارهای تأمین منابع مالی پایدار برای توسعه زیرساخت و ناوگان حمل و نقل كشور، تشویق، حمایت و مشاركت در سرمایه‌گذاری زیرساخت‌ها، بیمه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه حمل و نقل و مشاركت در ساخت، توسعه و نگهداری شبكه‌ها و زیرساخت‌ها، صندوق توسعه حمل و نقل با سرمایه اولیه ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تشکیل شد.

۱۰۰درصد درآمدهای شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور اعم از فروش خدمات و دارایی‌های شرکت اختصاصی است و پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور برای اجرای مأموریت‌های شرکت از جمله نوسازی سامانه‌های ناوبری هوایی و توسعه فرودگاه‌های کشور هزینه می‌شود.

شرکت‌های هواپیمایی مکلف شدند عوارض فرودگاهی اخذشده از مسافران را از محل فروش بلیت پروازهای داخلی و خارجی بلافاصله بعد از هر پرواز به شرکت فرودگاه‌‌ها و ناوبری هوایی ایران پرداخت کنند.

رحمت الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران:

تصویب قانون خاص صنعت فرودگاهی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی زمینه‌ای برای تبدیل این شركت به یك شركت متمایز برای ارائه خدمت بیشتر و رقابت‌پذیری است.

شخص رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی، كمیسیون عمران مجلس، هیات رئیسه و شخص رئیس مجلس از این طرح حمایت كردند.

نویدی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی:

یادداشت تفاهم خواهرخواندگی شهر فرودگاهی امام و شهر فرودگاهی اینچئون امضا شد.

این یادداشت‌تفاهم همکاری همه‌جانبه در زمینه‌های تبادل تجربیات، سرمایه‌گذاری، ساخت، اجرا و مدیریت میان شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی ایران و شهر فرودگاهی اینچئون کره جنوبی است.

فرودگاه اینچئون کره جنوبی با ظرفیت جابه جایی سالانه ۱۲۰ میلیون مسافر فعالیت می‌کند و یکی از پر ترافیک‌ترین فرودگاه‌های جهان است به طوری که رتبه دومین فرودگاه جهان در حوزه پروازهای باری و هشتمین فرودگاه جهان در بخش اعزام و پذیرش مسافر را به خود اختصاص داده است.

علی رستمی مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد:

حدود ۶۰ کارگر چرخ‌های حمل بار این فرودگاه از پیمانکار مربوطه مطالبه دارند و این موضوع از مراجع قضایی در حال پیگیری است.

این پیمانکار یک چک به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان ضمانت نزد فرودگاه مهرآباد دارد که در حال هماهنگی با بانک هستیم تا با وصول این چک مطالبات کارگران پرداخت شود.

پیمانکار این کارگران در گذشته در فرودگاه‌های کیش، مشهد و شیراز فعالیت داشت و مطالباتی از این فرودگاه‌ها دارد که درخواست کردیم از محل مطالبات این پیمانکار از فرودگاه‌های مذکور برای پرداخت به کارگران چرخ‌های حمل بار فرودگاه مهرآباد پرداخت شود.

شرکت هواپیمایی هما اعلام کرد:

کارشناسان آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (European Aviation Safety Agency- EASA)جهت ارزیابی عملکرد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما تا پایان اردیبهشت ماه جاری به ایران سفر می کنند.

شرکت های هوایی که به اروپا سفر می کنند، ملزم به دریافت مجوزی به نام مجوز TCO  (Third Country OperatorsAuthorization) می باشند.بنابراین برای دریافت این مجوز ،عملکردشرکت ها در حوزه ارتقای سطح ایمنی،بر اساس برخی از انکس های ایکائو مورد ارزیابی قرارمی گیرند.

متقاضیان پروازهای اروپایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" از مبدا تهران درصورت خرید بلیت مسیرهای وین، استهکلم، رم، پاریس، مسکو، میلان، لندن، هامبورگ، گوتنبرگ، فرانکفورت، کلن و آمستردام در بازه زمانی ۱۲ اردیبهشت لغایت ۱۰ تیرماه سال جاری می توانند از تخفیف داده شده ،استفاده کنند.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

فرودگاه نجف از ایرلاین‌های ایرانی عوارض سنگین دریافت می‌کند و یکی از گران‌ترین عوارض فرودگاهی در جهان در این فرودگاه دریافت می‌شود.

برای یکسان سازی نرخ عوارض فرودگاهی برای ایرلاین‌ها ایرانی با ایرلاین‌های عراقی در فرودگاه نجف در حال مذاکره و رایزنی با وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری هستیم.

۹۰ درصد شرکت‌های هواپیمایی با توجه به دارایی‌های موجود خود توانایی افزایش سرمایه تا میزان Foul AOC را دارند.

انتظار ما این است که بازیگران صنعت مورد حمایت قرار گیرند.

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:

انتقال پروازهای عتبات از بغداد به نجف با درخواست سازمان حج و زیارت بود اما سایر پروازها به مقصد بغداد برقرار است.

سایر پروازهای برنامه‌ای و فوق‌العاده از ایران به مقصد بغداد طبق برنامه انجام می‌شود به عبارت دیگر لغو پروازهای بغداد از سوی سازمان حج و زیارت به معنای لغو تمام پروازها به مقصد این شهر نیست.

نظر شما