شناسهٔ خبر: 21951 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر رییس جمهور به کرمان محقق می‌شود

امضای تفاهمنامه احداث راه‌آهن سیرجان-کرمان/ کلنگ‌زنی قطعه یک محور ۴۷۷ کیلومتری ریگان-جاسک/ بهره‌مندی ۱۳۰۰۰ خانوار از راه آسفالته با افتتاح ۱۹۷ کیلومتر راه روستایی

کلنگ زنی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از احداث طرح مشارکتی راه‌آهن سیرجان-کرمان خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه احداث این خط مهم ریلی امروز در حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به امضا می‌رسد.

محمدمهدی بلوردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در سفر استانی دو روزه رییس جمهور و هیأت دولت به استان کرمان طرح‌های مهمی در حوزه راه و شهرسازی کلنگ‌زنی و افتتاح خواهد شد٬ گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های استان احداث راه‌آهن کرمان-سیرجان است که تفاهم‌نامه آن امروز در حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی دکتر آقایی و دکتر نورزاد به امضا خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت شرکت صنعتی-معدنی گلگهر سیرجان احدا خواهد شد اضافه کرد: خط ریلی کرمان-سیرجان دو مسیر ریلی تهران-یزد- بافق-کرمان-زاهدان و مسیر ریلی طبس-بافق-گلگهر-بندرعباس را به شکل خط وسط (A) به یکدیگر متصل می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: در واقع این خط ریلی به صورت یک آنتن دو خط اصلی دیگر را به هم متصل می‌کند و کاربری جابه‌جایی محمولات بار از جمله سنگ آهن جلال آباد و گلگهر را دارد.

وی افزود: همچنین کلنگ‌زنی قطعه یک محور جاده‌ای محمدآباد ریگان-جاسک به طول ۴۷۷ کیلومتر یکی دیگر از پروژه‌ها است که دریای عمان را از طریق بندر جاسک به فلات مرکزی ایران و محور زاهدان-بم-کرمان متصل می‌کند. ۲۰۰ کیلومتر از این مسیر در استان هرمزگان و ۲۷۷ کیلومتر آن در استان کرمان واقع شده است که توسط دکتر رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ریاست جمهوری کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه گلنگ زنی قطعه اول این محور به طول ۷۱ کیلومتر با مشخصات راه اصلی پیش‌بینی شده است، گفت: ۲۰۰ کیلومتر حوزه هرمزگان ساخته شده اما نیاز به بهسازی دارد. همچنین حدود ۱۲۴ کیلومتر این محور نیز در حوزه راه و شهرسازی جنوب کرمان ساخته شده که  ۶۰ کیلومتر آن نیاز به بهسازی دارد. با ساخت اين جاده بيش از ۵۰ روستا در مناطق كوهستاني ريگان از راه مناسب برخوردار خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان یکی دیگر از پروژه‌های مهم که در سفر رییس جمهور به استان کرمان افتتاح خواهد شد را بهره‌برداری از ۱۹۷ کیلومتر راه روستایی در ۲۹ روستای شمال و جنوب استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۴۱۱ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ۱۳۰۰۰ خانوار از مزایای طرح بهره‌مند خواهند شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در بیست و هفتمین سفر استانی كاروان تدبیر و امید صبح امروز سه‌شنبه وارد كرمان شد./

نظر شما