به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، در جلسه کارگروه بازنگری مسیرهای ریلی مسافری که با حضور معاون مسافری راه آهن، جمعی از مدیران ستادی مربوطه، مدیرکل راهآهن تهران و دبیر انجمن صنفی حملونقل ریلی مسافری برگزار شد، راهبردهای جدید برای مدیریت شبکه ریلی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون مسافری راهآهن با اشاره به ضرورت مدرنسازی مدیریت شبکه، گفت: این برنامه با هدف پاسخگویی دقیقتر به نیازهای روز مسافران و افزایش بازدهی ناوگان ریلی تدوین شده است.
غلامحسین کریمی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، تمامی مسیرهای ریلی کشور مورد ارزیابی مجدد قرار خواهند گرفت؛ به گونهای که مسیرهای با تقاضای کم، مورد بازنگری قرار گرفته و در مقابل، خطوط پرتردد با ارائه خدمات گستردهتر و زمانبندیهای بهینهتر، تقویت خواهند شد.
معاون مسافری راهآهن تأکید کرد: هدف اصلی از این بازنگری، ایجاد تحولی چشمگیر در کیفیت سفرهای ریلی و جلب رضایت حداکثری مسافران است. این اقدام علاوه بر مدیریت تقاضا و بهبود تجربه سفر، منجر به افزایش بهرهوری اقتصادی شرکتهای مسافری و مدیریت بهینه منابع خواهد شد.