شناسهٔ خبر: 22050 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اخبار ریلی کشور در هفته‌ای که گذشت؛

ورود ۲۳۰ واگن مسافری جدید به شبکه ریلی تا پایان سال/ انتشار ۱۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای طرح‌های ریلی/تأکید وزیر راه بر توسعه راه‌آهن سریع السیر در کشور

 راه آهن مشهد - سرخس - قطار ورود ۱۳۰ریل‌باس و واگن مسافری نو و ۱۰۰ واگن بازسازی شده جدید به شبکه ریلی تا پایان سال٬ انتشار ۱۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای طرح‌های ریلی در اسفندماه ۹۴ و سخنان وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت حمل و نقل ریلی از مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته‌ای که گذشت٬ بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه ریلی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی:

اتصال شبکه ریلی ایران به آسیا در جهت توسعه کشور بسیار موثر خواهد بود و در این زمینه تلاش می‌شود تا شبکه‌های ریلی در شهرهای مرزی به کشورهای همسایه متصل شود.

ریل در غرب کشور به سمت کرمانشاه توسعه می‌یابد و به خارج از کشور متصل می‌شود. اتصال شبکه ریلی به همسایگان می‌تواند در جهت تجارت و ترانزیت تاثیرگذار باشد.

در حوزه ناوگان کم و کسری فراوانی وجود دارد در این زمینه در حال خرید هستیم و سعی بر استفاده از محصولات داخلی داریم.

ایران باید به سمت کشورهایی که دارای راه آهن سریع السیر هستند برود در این زمینه به دنبال راه اندازی قطار پرسرعت تهران به اصفهان هستیم که این خط با فرودگاه امام خمینی (ره) و قم نیز متصل می‌شود.

رفت و آمد میان حومه و کلان شهرها بسیار مهم است که از حومه به تهران روزانه بیش از ۴۵۴ هزار خودرو رفت و آمد دارند که با توسعه حمل و نقل ریلی بین کلان شهر تهران و حومه آن عمده تردد خودروها، مصرف سوخت و آلودگی کاهش یافته و رفاه افزایش می یابد.

محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

مذاکرات با طرف ترکیه برای احداث خط جدید ریلی از مرز بازرگان به ترکیه ادامه دارد.

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی:

۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در اسفند سال ۹۴ انتشار یافت که ۱۱۰۰ میلیارد تومان از این اوراق برای طرح‌های ریلی همچون بهسازی و روسازی خطوط٬ افزایش ظرفیت و توسعه ناوگان بود.

مرتضی باقری مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی

طی نتایج اولیه به‌دست آمده، بسیاری از افرادی كه تصادف كرده‌اند، الكل مصرف كرده بودند. این موضوع می‌تواند حتی در حوزه ریلی نیز تعمیم پیدا كند و از لكوموتیورانانی كه جان صدها مسافر به نحوه كار آن‌ها بستگی دارد، این تست پس از سانحه گرفته شود.

بابک احمدی معاون ناوگان شرکت راه‌آهن:

۱۳۰ریل‌باس و واگن مسافری نو و ۱۰۰ واگن بازسازی شده به شبکه ریلی تا پایان سال اضافه می‌شود و این واگن‌ها جایگزین واگن‌های مسافری بالای ۴۵ سال خواهند شد.

حسین عاشوری معاون بهره برداری و سیر و حركت شرکت راه‌آهن:

برنامه حركت قطار باری از شهر"یی وو" درشرق چین به مقصد تهران از مسیر پایانه ریلی اینچه برون مورد بررسی قرار گرفت.

 میرحسن موسوی مدیر كل راه آهن آذربایجان ( تبریز):

نتیجه بررسی‌های كارشناسان راه آهن ایران و كشور آذربایجان برای راه اندازی قطار مسافری مشهد- جلفا – نخجوان تا ۴۵ روز دیگر مشخص می‌شود.

ابراهیم محمدی مدیركل سیر و حركت راه آهن:

۴ رام قطار باری برنامه‌ای از معادن چادرملو به كارخانه گندله‌سازی اردكان راه‌اندازی شد.

برای نخستین‌بار انجام می‌شود؛

۲۸ نفر از عكاسان و گردشگران اروپایی، از ۱۹ تا ۲۸ ماه جاری از راه‌آهن‌های شمال كشور، لرستان، اهواز ، یزد، قم و اصفهان بازدید می‌كنند.

سید مرتضی علی احمدی مدیركل بازرگانی و بازاریابی راه آهن:

در راستای توسعه و تقویت كالاهای صادراتی و سیاست های اقتصاد مقاومتی، شركت راه آهن به بارهای ریلی تا مسافت ۱۵۰ كیلومتری از ایستگاه اینچه برون تخفیف ۵۰ درصدی در تعرفه ریلی می دهد.

فیضی رئیس كانون بازنشستگان راه آهن:

در جلسه با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت  نسبت به پرداخت عیدی سال ۹۴ و حق عائله مندی ،اولاد و سایر مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران تصمیم گیری قطعی شده و دستور داده شده است كه همه مطالبات آنان با حقوق اردیبهشت ماه ۹۵ توسط سازمان بازنشستگی كشوری پرداخت شود.

محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان:

تفاهم‌نامه احداث خط مهم ریلی سیرجان-کرمان در حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به امضا رسید.

حمید باغ عنبران مدیرکل راه آهن شمال‌شرق(۱):

۲۱ اردیبشهت‌ماه در ساعت ۲۱:۴۵ به علت بارش باران شدید و آب گرفتکی در کیلومتر ۲۹۰ تا ۲۹۳ واقع در محدوده ایستگاه گرداب-هفتخوان مسیر تهران- مشهد اتفاق افتاد که برای تأمین ایمنی از سیر قطارهای مسافری جلوگیری شد و پس از رفع مشکل قطارها به سیر خود ادامه دادند.

نظر شما