شناسهٔ خبر: 2216 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معیدفر در گفت‌وگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي مطرح كرد:

درخواست از شوراي فرهنگي عمومي براي ورود روز ايمني راه‌ها در تقويم/ جامعه تشنه اطلاع‌رساني در حوزه ايمني راه‌هاست

سعید معیدفر مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مردم از اقدامات وزارت راه در بهبود وضعیت جاده‌ها مطلع نیستند گفت: جامعه تشنه اطلاع‌رسانی در حوزه ایمنی راه‌هاست.

سعید معیدفر در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: سالانه نزدیک به ۱۸ هزار نفر در جاده‌های کشور کشته و بیش از ۳۰۰ هزار نفر زخمی و معلول می‌شوند که نشان از اهمیت این مسئله دارد. بدون تردید اگر قرار است شاهد تغییری جدی در موضوع سوانح و الگوی رانندگی کشورمان باشیم باید در کنار اقدامات مسئولان افکار عمومی را به پیامدهای این مسئله واقف کنیم.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ ایمنی راه‌ها کمیسیون ایمنی راه‌ها با بیان این‌که برای دستیابی به تغییر جدی در الگوی رانندگی همه باید دست به دست هم دهند افزود: تلاش‌های زیادی در راستای کاهش حوادث جاده‌ای انجام شد اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید همه نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها به این موضوع بپردازند بر همین اساس معتقدم بی‌شک جای برخی دستگاه‌های کشور در این کمیسیون خالی است.

وی با بیان این‌که از شورای فرهنگي عمومی کشور درخواست شد که برای تاثیرگذاری بیشتر روزی را در تقویم به ایمنی راه‌ها اختصاص دهند ادامه داد: معتقدم افکار عمومی از فعالیت‌ها و اقداماتی که وزارت راه و شهرسازی در حوزه بهبود وضعیت جاده‌ها انجام می‌شود، مطلع نیست و این مسئله به یکی از خلاءهای این وزارتخانه تبدیل شده است که باید با اطلاع‌رسانی آن را رفع کرد./

نظر شما