شناسهٔ خبر: 22216 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در ۴۵ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صورت گرفت؛

اعزام و پذیرش بیش از ۴ میلیون مسافر از فرودگاه‌های کشور در نخستین ماه سال ۹۵

فرودگاه مهرآباد در فروردین ماه امسال چهار میلیون و ۷۹ هزار و ۳۴۲ مسافر از طریق فرودگاه‌های سراسر ایران به مقاصد داخلی و خارجی اعزام و پذیرش شدند که این آمار حاکی از رشد ۱۶ درصدی در تعداد مسافر نسبت به سال ۱۳۹۴ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فروردین‌ماه امسال فرودگاه‌های کشور با اعزام و پذیرش چهار میلیون و ۷۹ هزار و ۳۴۲ مسافر موفق به رشد ۱۶ درصدی در این زمینه نسبت به زمان مشابه سال ۹۴ شدند. تعداد اعزام و پذیرش مسافر در سال گذشته سه میلیون و ۵۳۰ هزار و ۲۵۵ نفر بود.

بر اساس اعلام گروه آمار هوانوردی و فرودگاهی در این مدت ۳۴ هزار و ۲۱۹ فروند هواپیما در ۴۵ فرودگاه کشور نشست و برخاست داشتند اما در نخستین‌ماه سال ۹۴ نشست و برخاست ۳۰ هزار و ۱۲۶ فروند هواپیما صورت گرفت. فروردین امسال در این حوزه نیز رشد ۱۴ درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته رقم خورد.

۴۴ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۵۴۳ کیلوگرم ارسال و پذیرش بار و پست در نخستین ماه سال جاری در فرودگاه‌ها صورت گرفت که در زمان مشابه سال قبل این آمار برابر با ۴۰ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۳۲۷ کیلوگرم بود که حاکی از رشد ۹ درصدی است.

گفتنی است؛ این آمار مربوط به ۴۵ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌های کشور است.

نظر شما