شناسهٔ خبر: 22234 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود؛

نشست معماری ایرانی و رویکردهای نوین حفاظت

پوستر نشست میراث معماری و رویکردهای نوین حفاظت در دانشگاه پارس و با سخنرانی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست معماری ایرانی و رویکردهای نوین حفاظت با سخنرانی پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی امروز (۲۷ اردیبهشت ماه) در دانشگاه معماری و هنر پارس برگزار می‌شود.

در این نشست، علاوه بر دکتر پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، دکتر محمدمنصور فلامکی، دکتر محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مهندس سادات نیا، دکتر محمود گلابچی، مهندس عادل فرهنگی، دکتر اسکندر مختارطالقانی و دکتر محمدباقر کبیر صابر سخنرانی خواهند کرد.

پیروز حناچی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشکده معماری دانشگاه تهران است و در دوران وزارت عبدالعلی‌زاده در سمت معاون شهرسازی و معماری مسکن فعالیت کرده است. وی پیش از این رئیس موسسه پژوهشی فرهنگ و هنر دانشگاه تهران، اولین رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی شهرسازی و معماری ایران، رئیس مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی و معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی نیز بوده است.

کتاب‌های بررسی تطبیقی تجارب مرمت شهری در ایران و جهان با نگاهی ویژه به بافت تاریخی شهر یزد و بازآفرینی شهرها، میراثی برای آینده از جمله آثار او است ترجمه کتاب‌های مدیریت در محوطه‌های میراث جهانی (راهنمای مدیریت در محوطه‌های میراث فرهنگی جهان) و نظریه‌های مرمت از جمله آثار دکتر حناچی است.

همچنین کتاب بانیان آبادی ایران: اولین بانک اطلاعات عمران وساختمان ایران زیر نظر حناچی تدوین شده است.

گفتنی است این نشست امروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در دانشگاه معماری و هنر پارس برگزار می شود و شرکت برای علاقمندان در این نشست آزاد است. علاقمندان می‌توانند برای حضور در این نشست به نشانی کارگر شمالی، خیابان دوم انتصاریه، دانشگاه پارس مراجعه کنند. /

نظر شما