شناسهٔ خبر: 224339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌ریزی برای مدیریت حمل‌ونقل زائران اربعین ۱۴۰۵ در استان اصفهان

ببینید |  دومین جلسه کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین حسینی(ع) استان اصفهان جلسه کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین حسینی با هدف هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های ذی‌ربط برای مدیریت سفرهای زائران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، محمدعلی صلواتی اظهار کرد: در این نشست که با حضور نمایندگان پلیس راه، سازمان‌های پایانه‌های مسافربری، تاکسیرانی، اتوبوسرانی، استانداری (دفاتر امنیتی، فنی و اتباع)،خ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ستاد بازسازی عتبات و صنایع دارای ناوگان (از جمله فولاد مبارکه و ذوب‌آهن) برگزار شد، بر ارائه خدمات مطلوب به زائران در محورهای مواصلاتی تأکید شد.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به تبیین نقاط نیازمند استقرار مواکب توسط پلیس راه، اظهار داشت: با ابلاغ این موضوع به ستاد بازسازی عتبات، مقرر شد مواکب در نقاطی مستقر شوند که علاوه بر رفاه زائران، موجب افزایش ایمنی، رفع خستگی و کاهش خواب‌آلودگی رانندگان در محورهای پرتصادف شود.

وی با تأکید بر ضرورت رفع دغدغه تأمین سوخت ناوگان، از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خواست تا همچون سنوات گذشته، پشتیبانی لازم را در این زمینه داشته باشد.

وی همچنین افزود: با توجه به حجم بالای تردد به سمت مرزها، از صنایع و دستگاه‌های دارای ناوگان دعوت شده است تا در زمینه تأمین ناوگان مورد نیاز برای سفرهای رفت و برگشت، همکاری حداکثری را داشته باشند.

صلواتی با اشاره به پیک‌های ترافیکی در ایام اربعین، از زائران درخواست کرد برنامه سفر خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که از بازگشت در روزهای اوج (دو روز قبل تا دو روز بعد از اربعین) خودداری کرده و بازگشت خود را به بازه‌های زمانی قبل یا بعد از این ایام موکول کنند تا امکان ارائه خدمات مناسب و تأمین ناوگان برای تمامی زائران میسر باشد.

معاون حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در پایان به تلاش برای بهبود شرایط در استان‌های هدف (کرمانشاه، ایلام و خوزستان) اشاره کرد و گفت: پیگیری‌های لازم برای استقرار استراحتگاه‌های رانندگان، ساماندهی خدمات مرزی و ایجاد تعمیرگاه‌های سیار جهت رفع مشکلات احتمالی ناوگان در دستور کار قرار دارد تا کمترین خلل در فرآیند حمل‌ونقل زائران ایجاد نشود.