شناسهٔ خبر: 22656 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

مهرآباد در پنج ساعت نخست بامداد میزبان هیچ پرواز برنامه‌ای نیست/ انجام پروازهای اضطراری، تشریفات و پروازهای با تاخیر

فرودگاه مهرآباد راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: از نخستین دقیقه بامداد تا ساعت 5 صبح هیچ پرواز برنامه‌ای در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد صورت نمی‌گیرد. در این ساعات تنها پروازهای آمبولانس، تشریفات یا تاخیری نشست و برخاست می‌کنند.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی سیداحمد مومنی‌رخ گفت: بر اساس قوانین محیط زیست و گلایه شهروندان تهرانی ساکن در حوالی شرق و غرب فرودگاه مهرآباد از پاییز سال ۹۳ مقرر شد از نخستین دقیقه بامداد تا ساعت ۵ صبح هیچ پرواز برنامه‌ای در فرودگاه مهرآباد صورت نگیرد.

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ادامه داد: البته در این زمان ممکن است پروازهایی از قبیل آمبولانس، تشریفات خاص و تاخیری نشست و برخاست داشته باشند. در حقیقت پروازهای تاخیری به دلایل نقص فنی، مشکلات تعمیر و نگهداری و تعویض پرواز و حتی تغییرات جوی و آب و هوایی به طول می‌انجامد.

به گفته عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ممکن است مسافران برخی پروازها٬ ساعت‌ها در ترمینال منتظر برطرف شدن نقص فنی بمانند سپس با هواپیما به مقصد سفر کنند. بنابراین ساکنان حوالی فرودگاه مهرآباد مطلع باشند که هیچ پرواز برنامه‌ای برای ۵ ساعت آغازین روز در فرودگاه مهرآباد تدوین نشده است.

وی افزود: در فرودگاه مهرآباد در شرایط خاص روزانه بین ۳۷۰ تا ۴۱۰  نشست و برخاست هواپیما صورت می‌گیرد. طبیعتا ممکن است درصدی از این پروازها نقص فنی داشته باشند و ممکن است پس از رفع عیب با تغییرات آب و هوایی و پدیده‌های خاص جوی مواجه شوند. بنابراین در پی این موضوع امکان دارد برخی از پروازها در ساعات نخستین روز نشست و برخاست کنند.

مومنی‌رخ یادآور شد: تاخیراتی که برای پروازها رخ می‌دهد را به سازمان هواپیمایی کشوری منعکس می‌کنیم و این سازمان مطابق با قوانین با ایرلاین‌ها برخورد می‌کند. کمک می‌کنیم تا این سازمان با تدوین برنامه‌های مناسب کاهش تاخیر پروازها را برای مسافران رقم بزند.

عضو هیأت مدیر  با اشاره به بهسازی باند ۲۹ راست این فرودگاه٬ تصریح کرد: اکنون فرودگاه مهرآباد تنها با یک باند میزبان این تعداد پرواز است و با تلاش شبانه‌روزی همکاران خوشبختانه هیچ تاخیری در این پروازها به واسطه زیرساخت‌های فرودگاهی صورت نگرفته است.

نظر شما