شناسهٔ خبر: 22942 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم خبر داد:

هشت برابر شدن حجم محموله های صادراتی در بنادر قشم/ ثبت ۴.۶ میلیون نفر- سفر دریایی

بندر قشم مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترابری ۴.۶ میلیون نفر- سفر و تخلیه و بارگیری ۱.۳ میلیون انواع کالا در بنادر این جزیره به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سید باقر موسوی در نشستی، تازه ترین آمار و ارقام از عملکرد بنادر قشم در بخش‌های کالا و مسافر از ابتدای فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ۹۵ را اعلام کرد و گفت: طی دو ماه اخیر، یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۸۶۱ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این رقم، یک میلیون و ۲۸۲هزار و ۴۶۱ تن مربوط به مواد غیر نفتی و ۱۹ هزار  و ۴۰۰ تن به مواد نفتی اختصاص داشته است.

رشد ۷۶۶ درصدی  و هشت برابر شدن صادرات کالا

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از جابجایی حدود ۲۵هزار و ۶۸ تن کالاهای صادراتی و وارداتی در بنادر این جزیره ، سخن به میان آورد و افزود: حجمی بالغ بر ۵ هزار و ۱۸۴ تن کالابه خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، رشد ۷۶۶ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: ۱۹ هزار و ۸۸۴ تن محموله های وارداتی نیز در این بنادر تخلیه شد که عمده آن مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی و لوازم الکتریکی، لوازم خودرو و غیره بوده است.

موسوی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر جزیره قشم از ابتدای سال ۹۵ تا پایان اردیبهشت سال جاری را یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۴۶۱ تن اعلام کرد.

ترابری ۴.۶ میلیون نفر- سفر در بنادر قشم

این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های مسافری اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترابری ۴میلیون و ۶۴۶ هزار و ۷۴۷ نفر-سفر در بنادر قشم به ثبت رسیده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: طی همین مدت، جابجایی ۶۲۰ هزار و ۴۸۶ دستگاه خودرو از طریق بنادر انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد یک درصدی داشته است.

ثبت تردد دریایی بیش از ۳۷ هزار شناور

وی در همین رابطه گفت: طی دو ماه نخست سال جاری، تردد بیش از ۳۷ هزار و ۲۸۰ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان ۳۸ فروند شناور بالای یک هزار تن بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: از این تعداد، ۱۹ هزار و ۱۳۶ فروند شناور باری و ۱۸هزار و ۱۴۴ فروند شناور مسافری بوده است.

تخلیه و بارگیری ۲۵۰۰ TEUکانتینر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین در پایان از تخلیه و بارگیری ۲هزار و ۴۷۹ TEU کانتینر طی سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.

نظر شما