شناسهٔ خبر: 23111 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

بیش از ۳۰۰هزار واحد مسکن مهر درشهرهای زیر ۲۵ هزارنفر تکمیل شده است

ساختمان سازی مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ۳۴۷ هزار و ۱۰۵ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر کشور تاکنون ۳۰۴ هزار و ۲۳۰ واحد تکمیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امید محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با تکمیل این واحدها حدود ۸۸ درصد پروژه مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به پایان رسیده است.

وی گفت، از این تعداد ۲۹۱ هزار و ۳۰۰ واحد که ۸۴ درصد این پروژه را تشکیل می دهند به متقاضیان تحویل داده شده است. در حال حاضر ۱۳ هزار واحد مسکن مهر در این شهرها در نوبت وصل انشعاب خدمات زیربنایی توسط وزارت نیرو هستند تا به متقاضیان تحویل شود.

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تعداد متقاضیانی که دفترچه اقساط خود را از بانک مسکن دریافت کرده اند، گفت: هم اکنون ۲۶۵ هزار و ۷۷۰ واحد که ۷۷ درصد پروژه مسکن مهر را شامل می شود، دفترچه اقساط خود را از بانک مسکن دریافت کرده اند.

محمدی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران از سال ۱۳۸۶ ساخت واحدهای مسکن مهر را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر کشور آغاز کرد و در تلاش هستیم با برنامه ریزهای انجام شده پروژه مسکن مهر در این شهرها تا پایان سال جاری به پایان برسد و پرونده مسکن مهر آنها بسته شود.

وی با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر موافقت با تخصیص یارانه برای تکمیل خدمات زیربنایی ۳۵۰ هزار واحد مسکن مهر گفت: پیش از این مصوبه هیات دولت، تمام نیازهای خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر۲۵ هزار نفر به مراجع ذیربط اعلام شده بود تا بخشی از یارانه های دولتی برای تکمیل خدمات زیربنایی به مسکن مهر این شهرها اختصاص یابد.

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: در صورتی که دولت یارانه های خود را برای تکمیل خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر اختصاص دهد در این صورت از اول تابستان تا پایان امسال پرونده مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در سطح کشور به تدریج بسته خواهد شد.

محمدی در پایان عمده مشکلات مسکن مهر در این شهرها را نبود خدمات زیربنایی از جمله آب و برق عنوان و تاکید کرد در برخی از پروژه ها راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب مشکلات زیادی به وجود آورده است.

نظر شما