شناسهٔ خبر: 23125 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

محمدجواد عطرچيان تشريح كرد

جزئيات بيست‌ودومين آزمون تأسيس شركت‌های حمل‌ونقل بين‌المللی كالا

محمدجواد عطرچیان ​بيست‌ودومين آزمون تأسيس شركتهاي حمل‌‌ونقل بين‌المللي كالا، ۱۵ مردادماه امسال در تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، محمدجواد عطرچيان، مديركل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي با بيان اين خبر اظهار داشت: آزمون اين دوره نيز عمدتاً بر مهارتهاي تخصصي و اطلاعات كاربردي داوطلبين مبتني خواهد بود. ثبت‌نام آزمون به شيوه قبل، از روز سه‌شنبه يكم تير‌ماه آغاز و روز پنجشنبه مورخ ۳۱ تيرماه، خاتمه مي‌يابد. كليه اطلاعات موردنياز به تدريج از طريق لينك آزمون به‌نشاني transit.rmto.ir اطلاع‌رساني مي‌شود.

وي يادآور شد: جهت تسهيل فرايند ثبت‌نام، امسال نيز ترتيبي پيش‌بيني شده است تا متقاضياني كه در يكي از سه دوره گذشته (۱۹، ۲۰ يا ۲۱)، مجاز به شركت در آزمون بوده‌اند، بتوانند با مراجعه به لينك ثبت‌نام، آمادگي خود را براي شركت در آزمون پيش‌رو اعلام نمايند. طبعاً اين دسته داوطلبان، تا زماني‌كه اطلاعات خود را ويرايش ننموده‌اند، فرايند ثبت‌نام آنان، با همان مراجعه اينترنتي، به سادگي خاتمه مي‌يابد. طبعاً در صورت هرگونه ويرايش ازجمله تغيير استان محل تقاضاي تأسيس،‌ تغيير عكس، نشاني يا امثالهم بايد مدارك جديد خود را به اداره‌كل حمل‌ونقل استان محل تقاضاي تأسيس ارائه نمايند.

عطرچيان همچنين اظهار داشت: براي متقاضياني كه در هيچ يك از سه دوره گذشته (۱۹، ۲۰ يا ۲۱) در آزمون ثبت‌نام ننموده يا مجاز به شركت نبوده‌اند، روال ثبت‌نام مستلزم تكميل و بارگذاري اطلاعات درخواستي و تحويل پرونده به واحد ترانزيت اداره‌كل حمل‌ونقل استان محل تقاضاي تأسيس است.

وي افزود : همانند ادوار قبل، سرفصلهاي آزمون، در لينك مربوطه اعلام شده است و بديهي است موارد اعلامي، تعهدي عرفي يا قانوني براي سازمان جهت الزام به طرح سوال از تمام يا قسمتهايي از آن منابع ايجاد نكرده و براساس آيين‌ نامه صدرالاشاره، كليه متقاضيان اخذ مجوز تاسيس مي‌بايست از تجارب و دانش جامع و كافي علمي و كاربردي در حوزه‌هاي مرتبط با حمل‌ونقل بين‌المللي كالا و ترانزيت، برخوردار باشند در هريك از مراجع معرفي‌شده، آخرين ويرايش مربوطه، ملاك طرح سوال خواهد بود.

مديركل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي، در خاتمه با تأكيد بر بررسي پيشنهادها و انتقادهاي متقاضيان آزمون ادوار گذشته كه از روشهاي مختلف واصل گرديده، همچنين تحليل نظرات كارشناسان، فعالان حمل‌ونقل و رسانه‌هااظهار داشت: سعي شده است تا از نتايج حاصله، با لحاظ مقررات جاري و واقعيات موجود، در جهت بهبود برگزاري آزمون، استفاده گردد ، همچنين ترتيبي اتخاذ خواهد گرديد تا شمار بيشتري از قبول‌شدگان كه حائز بالاترين رتبه‌هاي كسب‌شده هستند، نسبت به تاسيس شركت حمل‌ونقل بين‌المللي كالا در سراسر كشور اقدام نمايند.

نظر شما