شناسهٔ خبر: 23410 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

ایجاد ارتباط منطقی، سالم و کارشناسی بین کارفرما و پیمانکار از شروط اساسی توسعه راه‌های کردستان است

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در نشست هم اندیشی با انجمن صنفی پیمانکاران استان بر اهمیت ارتباط منطقی، فنی و سالم بین کارفرما و جامعه پیمانکاری تاکید کرد و آنرا از شروط اساسی برای توسعه استان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی گفت: پیمانکاران بازوان اجرایی ما هستند و ظرفیت مهم پیمانکاری و نیروی انسانی متخصص در صورتی که در مسیر درست قرار گیرد و فضای سالمی ایجاد شده باشد نقش بی‌بدیلی می‌تواند در توسعه همه جانبه استان داشته باشد.

ملکی در ادامه با اشاره به عقب ماندگی فاحش استان کردستان در حوزه راه‌های اصلی و روستایی، داشتن راه مناسب و ایمن برای تردد را حداقل انتظار مردم دانست.

وی افزود: عدم برنامه‌ریزی مناسب و استفاده نکردن از ظرفیت‌های موجود در قانون و هم چنین استفاده نکردن از ظرفیت‌های پیمانکاری و نیروی انسانی از جمله دلایل عمده توسعه نیافتگی و مشکلات حمل و نقل استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: برای خروج از این وضعیت و کاهش فاصله ما با شاخص کشوری در برخورداری از بزرگراه و راه روستایی آسفالته باید منابع تامین اعتبار مختلفی برای پروژه‌ها تعریف شود و صرفا به ردیف‌های اعتباری قانون بودجه اکتفا نشود.

در ادامه این جلسه که شامگاه یکشنبه ۲۳ خرداد در دفتر مدیرکل راه و شهرسازی برگزار شد، پیمانکاران حاضر در جلسه با بیان پاره‌ای از مشکلات موجود از جمله مشکلات بیمه‌ای –سپرده –مطالبات و بحث‌های نظارتی بر تلاش و همدلی به منظور بهبود وضعیت راه‌های استان تاکید کردند.

نظر شما