شناسهٔ خبر: 24147 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نیاز به اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریالی برای احداث راه فرعی به لواسان بزرگ

لواسان طی بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از راه‌های مواصلاتی شهرستان شمیرانات، مراحل مطالعه و ساخت جاده فرعی درجه یک سبو بزرگ به لواسان بزرگ بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، مهندس محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران طی بازدید از راه‌های شمیرانات همراه فرماندار این شهرستان، مهندس عزت اله خانمحمدی، درباره این پروژه گفت: این جاده در منطقه کوهستانی و صعب العبور شهرستان شمیرانات بالاتر از سد لتیان قرار دارد که وضعیت کنونی این جاده، خاکی و بدون مشخصات است.

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بر اساس مطالعات اولیه و درخواست‌های مکرّر مسئولین شهرستان و مردم منطقه نسبت به اتمام فاز ۱ مطالعات توسط مشاور اقدام نموده است، اهمیت اصلی احداث پروژه مذکور لزوم ارتباط لواسان بزرگ به لواسان کوچک و شهرستان شمیرانات است که اکنون از طریق جاده جاجرود- تهران- لشگرک- شمیرانات تردد امکان پذیر بوده و با احداث این جاده علاوه بر کاهش مدت زمان سفر و مصرف سوخت، شاهد کاهش ترافیک محور جاجرود و شمیرانات خواهیم بود و یک شبکه مهم اتصالی بین محورهای جاده ای در منطقه ایجاد خواهد شد.

لازم به ذکر است طول این محور حدود ۷/۶ کیلومتر است و با توجه به برآورد اولیه و لحاظ قیمت‌های کنونی جهت احداث کامل محور، اعتباری معادل ۱۲۰ میلیارد ریال توسط مشاور پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تأکید کرد پس از رفع معارضین حقیقی و حقوقی و تأمین اعتبار مورد نیاز این پروژه توسط اداره کل قابل اجرا خواهد بود.

نظر شما