شناسهٔ خبر: 2422 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در حاشیه همایش صنایع دریایی انجام شد:

آب‌اندازی شناورهای مسافری ۱۰ میلیارد تومانی در بندرعباس

شناور دو فروند شناور مسافری ساخت داخل سه‌شنبه ۱۱ آذر ماه با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به ناوگان مسافری دریایی کشور افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دو فروند شناور مسافری ساخت داخل عصر سه‌شنبه ۱۱ آذر ماه در حاشیه شانزدهمین همایش صنایع دریایی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آب‌اندازی شد. این شناورهای تندروی مسافری ظرفیت ۵۷ مسافر را دارند و با دو متر و ۴۷ سانتی‌متر آب‌خور پای اسکله، با سرعت ۱۸ تا ۲۰ نات حرکت می‌کنند.

این شناورها در داخل کشور و از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی ساخته شده‌اند که هزینه ساخت هر یک از آنها پنج میلیارد تومان است.

با اضافه شدن این دو فروند شناور جمع کل صندلی‌های ناوگان مسافری دریایی استان هرمزگان به سه هزار و ۸۸۱ صندلی افزایش یافته که در مسیر بندرعباس - قشم تردد خواهند داشت.

شناورهای مذکور در شرکت مدکندآلوی قشم ساخته شده‌اند که ۲۵۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی دارند. با بهره‌برداری از این شناورها تعداد شناورهای فعال در مسیر دریایی بندرعباس به قشم و جزیره هرمز از ۳۹ فروند به ۴۱ فروند افزایش می‌یابد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این شناورها سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت آن است که مدت زمان تردد از بندرعباس به قشم را از یک ساعت به ۴۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

شبکه‌بندی کف این شناورها به نحوی است که موقع صدمه دیدن، شناور غرق نمی‌شود و روی آب باقی می‌ماند./

نظر شما