شناسهٔ خبر: 24351 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حجت‌الله غلامی در گفتگو با پایگاه خبری تشریح کرد:

اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی سفرهای تابستانی به اصفهان/ شناسایی و بهبود نقاط حادثه‌خیز در محورهای اصلی استان/ فعال شدن ایستگاه‌های «امنیت سلامت» برای استراحت بین‌راهی

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی سفرهای تابستانی گفت: شروع ارائه خدمات سفری تابستان همزمان با تعطیلات عید فطر است به این معنی که حجم انبوهی از سفرهای تابستانی در این زمان اتفاق می‌افتد.

حجت الله غلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره اقدامات انجام شده برای ایمن سازی سفرهای تابستانی در استان اصفهان گفت: شروع ارائه خدمات سفری تابستان همزمان با تعطیلات عید فطر است به این معنی که حجم انبوهی از سفر های تابستانی در این زمان اتفاق می‌افتد. در حالت کلی عملا سفرها از ۱۵ تیر در اوج خود شروع می‌شود و تا ۱۹ تیز ادامه دارد که این حجم اولیه سفرهای تابستانی مربوط به تعطیلات عید فطر است.

وی ادامه داد: برای اینکه کمترین حادثه در طول این تعطیلات در محورهای پرتردد داشته باشیم اقدامات لازم برای سفرهای تابستانی را بعد از نوروز شروع کردیم و از آنجا که شروع سفرهای تابستانی هم‌زمان با تعطیلات عید فطر بود، برای این که شوک بزرگی به شبکه راهی استان وارد نشود، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت.

غلامی افزود: برای اینکه بتوانیم حوادث و مشکلات را به حداقل برسانیم اقدام‌هایمان را به چندین بخش تقسیم کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از جمله اقدامات انجام شده برای سفرهای تابستانی در شبکه راهی اصفهان، ایمن‌سازی بیشتر راه‌ها بود گفت: انجام تابلوگذاری در جاهایی که لازم بود و اصلاح شانه‌ها با توجه به این که با کمی انحراف از محور اصلی می‌تواند حادثه آفرین شود و نیز اصلاح قوس‌ها از جمله اقدامات انجام شده در این بخش است.

وی ادامه داد: از بین نقاط پر تصادف ۱۰۷ نقطه در محورهای شمال، جنوب، شرق، غرب که بیشترین آمار تردد را دارد شناسایی و این نقاط پرتصادف را رفع خطر کردیم.

غلامی با بیان اینکه قسمت دیگری از اقدامات ایمن‌سازی در فرایند سفرها انجام می‌شود گفت: این اقدامات شامل آشکار سازی نقاط حادثه‌خیز برای رانندگان است.

وی افزود: از دیگر اقدامات ما در این مرحله ارایه بسته سفر است که در این بسته‌ها اطلاعات مربوط به مسیرهای استان همراه با نقشه ارایه می‌شود که حتی در این نقشه‌ها مسافران از نقاط حادثه‌خیز با خبر می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: از دیگر اقدامات برای ایمن سازی سفرهای تابستانی، مجهز کردن تمامی اکیب‌های راهداری شامل۱۰۰ اکیب راهداری است که حدود ۶۰۰ نیروی راهدار را در این ۱۰۰ اکیب قراردادیم. این اکیب‌ها در طول تعطیلات عید فطر در راه‌های استان به صورت شبانه روزی حضور دارند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که می‌تواند باعث حوادث رانندگی شود خستگی راننده است افزود: برای جلوگیری از این مشکل ایستگاه‌هایی به نام «امنیت سلامت» با همکاری پلیس راه، اورژانس و هلال احمر در طول مسیرهایی که نیاز به استراحت وجود دارد، فعال شده است.

غلامی ادامه داد: تمام فعالیت‌های راهداری که شامل ساخت و ساز می‌شود در اوج تردد مسافران یعنی ۱۵ تا ۱۹ تیر برای ایجاد ایمنی بیشتر تعطیل می‌شود.

نظر شما