شناسهٔ خبر: 24353 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در جلسه فوق العاده كميسيون ايمنی راه‌های كشور صورت گرفت:

جمع‌بندی نهایی حادثه نی‌ریز در‌ کمیسیون ایمنی راه‌ها/ تمهيدات ويژه ترافيكی برای تعطیلات عید فطر و سفرهای تابستانی/ اطلاع‌رسانی مناسب به مسافران از طريق تابلوهای VMS

نشست کمیسیون ایمنی راههای کشور اعضای‌‌کمیسیون ایمنی راه ها‌ به صورت فوق العاده تشکیل جلسه دادند تا درباره دو موضوع ‌جمع‌بندی حادثه سقوط اتوبوس‌سربازان در محور سیرجان-نی ریز و هم‌چنین طرح ویژه ترافیکی برای تعطیلات عید سعید فطر‌ تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش خبرنگار‌پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هفتاد‌ و‌ پنجمين‌ نشست كميسيون ايمنی راه های كشور، به رياست وزير راه و شهرسازی و با مشاركت اعضاء به صورت فوق‌العاده به منظور بررسي حادثه سقوط اتوبوس سربازان که دوم تيرماه در محورسيرجان- ني‌ريز در استان فارس رخ داد وهم‌چنین طرح ويژه ترافيكي روزهاي تعطيل عيد فطر و آغاز سفرهاي تابستاني برگزارشد.

در این جلسه طرح كارگروه تدوين و‌اعمال مقررات ترافيكي كميسيون پس از تبادل نظر و انجام ويرايش تكميلي تصویب و براي ابلاغ به استانداران (رؤسای كميسيون مديريت اجرايی ايمنی حمل ونقل استان ها) ارایه شد.

تصمیمات گرفته شده در این جلسه به شرح زیر است:

شورای هماهنگی حمل‌ونقل و كميسيون مديريت اجرايی ايمنی حمل‌ونقل استان و شورای هماهنگی ترافيك شهرهای استان با پشتيبانی و رياست استانداران محترم و مشاركت اعضاء، سفرهای تابستانی را در استان راهبری و مديريت نمايد

كليه عمليات مرمت و بازسازي در جاده های كشور از روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۴/۱۵تا پايان روز شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۴/۱۹ متوقف گردد.

 از‌صدور بارنامه جهت وسايل سنگين باربری(به استثناء کامیون های حامل سوخت و مواد فاسد شدنی) براي تردد در‌محورهای شمالي كشور از ساعت ۰۷:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۴/۱۵ الي ساعت ۲۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۴/۱۹ خودداری شود.

 آماده‌باش كامل نيروهاي امدادي از روز سه شنبه ۱۳۹۵/۰۴/۱۵ جهت ارائه خدمات به هموطنان در محورهای پر‌تردد به‌ويژه محورهای منتهی به شمال كشور

 با پشتيباني استانداری‌ها، همكاری وهماهنگي مسئولان استانی و شهری، تمهيدات مناسب شب‌مانی در شهرهای مسير و مقصد سفرهای تابستانی و همچنين ارائه خدمات و ايجاد توقفگاه‌های بين راهي براي كاهش خستگي رانندگان پيش‌بيني شود.

 مديريت ترافيك بر گلوگاه‌های شبكه راه ها و تردد از شهرهای ميانه مسير متمركز شود، تا ضمن به حداقل رساندن زمان سفر كاربران، ‌ حداكثرايمنی و روانی در جريان تردد و رضايت‌مندی حاصل گردد.

 برنامه‌ريزي لازم برای ايجاد روانی تردد در شهرهای با هماهنگی شورای ترافيك و حمل‌ ونقل استان بصورت مستمر در دستور كار باشد.

اطلاع‌رساني مناسب به شهروندان و مسافران از طريق تابلوهاي VMS نصب شده در محورهای منتهی به شمال كشور به ويژه (چالوس، هراز و فيروزكوه)

هماهنگی لازم با مراجع زيربط به منظور نظارت مستمر بر فعاليت جايگاه‌های عرضه سوخت صورت پذيرد.

هم چنین در این جلسه بعد از ويرايش گزارش تيم واكاوی و تحليلگرحادثه محورسيرجان نيريز با اعلام اینکه دلیل اصلی حادثه سرعت بالای اتوبوس‌ بوده است مقرر شد:

توضيح مجموعه ابهامات مطرح در نشست، با گردآوری حتی المقدور اطلاعات و گزارش‌های مورد نياز مورد نياز تهيه و نهايی گردد.

 علاوه بر تيم تحليلگر حادثه، كارشناس تصادفات نيز براي بررسی جزئيات اعزام و دستگاه ها در گردآوري اطلاعات مورد نياز همكاری نمايند.

نظر شما