شناسهٔ خبر: 24397 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین:

اهمیت حضور پررنگ دستگاه‌های ایمنی راه‌ها با توجه به آغاز سفرهای تابستانی

جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه کمیته ایمنی راه‌های استان قزوین گفت: باتوجه به تعطیلات پیش رو و آغاز مسافرت‌های تابستانی، حضور پررنگ دستگاه‌های ایمنی راه‌ها و هماهنگی این دستگاه‌ها با یکدیگر در خدمات رسانی بهتر به مسافرین در بحث ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، منوچهر حبیبی با اعلام این خبر گفت: مهمترین بحث در سفر که داری اهمیت است ایمنی است و باید در راستای بحث‌های ایمنی و ارتقاء ایمنی در سطح محورهای استان بخصوص محورهای مهم گام‌های موثری برداشته شود.

حبیبی افزود: استان قزوین دارای محورهای مهم و پرتردد کشور است و به نوعی ترافیک استان‌های شمالی، غربی و پایتخت را تنظیم می‌کند، مخصوصا در ایام تعطیلات که شمار تردد خودروهای عبوری چندین برابر خواهد شد.

حبیبی با بیان این مطلب که محورهای استان ما به غرب، شمال و پایتخت به صورت آزادراه است، افزود: سرعت در این محورها بسیار بالاست که نیازمند کنترل‌های ویژه در این حوزه است که اولین اقدام حضور پررنگ دستگاه‌های امدادی و خدماتی به ویژه در ایام تعطیلات است که باعث آرامش مسافرین در جاده‌ها خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در روزهای نوروز امسال ۴۲ درصد کاهش تلفات جاده‌ای داشتیم که این با تلاش دستگاه‌های مرتبط محقق شده است.

وی در پایان یادآور شد: برای تعطیلات پیش رو و مسافرت‌ها، آماده به کار بودن دوربین‌های کنترل سرعت در سطح جاده‌ها، خط‌کشی، لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده‌های مهم و پرتردد و کنترل عوارضی‌ها که باعث ترافیک می‌شوند از نکات مهم و حساس است که باید مورد توجه قرار گرفته و دارای اولویت باشد.

گفتنی است جلسه کمیته ایمنی راه‌ها به ریاست معاون عمرانی استاندار و دبیری اداره کل راه و شهرسازی و با حضور دستگاه خدمت‌رسان و امدادرسان جاده‌ای در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد.

نظر شما