شناسهٔ خبر: 24398 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار قزوین خبر داد:

تهیه طرح جامع زیست محیطی برای راه قزوین- الموت –تنکابن

جلسه در دیدار استاندار با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رییس سازمان محیط زیست توافق شد: طرح جامع زیست محیطی برای راه قزوین- الموت –تنکابن تهیه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین با اشاره به جلسه دیدار با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور که با حضور معاونین وزارت راه و شهرسازی برگزار شد بیان داشت: محور جاده قزوین-الموت- تنکابن از مسیر جنگل‌های الموت عبور می‌کند و همچنین مسیر تردد و زندگی گونه‌های حیات وحش نیز است.

همتی در همین راستا گفت: به دلیل حفاظت و حراست بیشتر از گونه‌های گیاهی و جانوری مقرر شده طرح زیست محیطی این مسیر تهیه شود تا کمترین آسیب به این حوزه‌ها وارد شود.

در همین راستا وزارت راه و شهرسازی آمادگی خود را اعلام کرده تا اگر چنانچه برخی از مسیرها نیاز به اصلاح، انحراف مسیر و احداث تونل دارد ولو اینکه اجرای این پروژه هزینه‌های بیشتری داشته باشد با این سازمان همکاری‌های لازم را انجام دهد.

گفتنی است در این جلسه داوود کشاورزیان معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، نورزاد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، حبیبی معاون عمرانی استانداری قزوین و مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان حضور داشتند.

نظر شما