شناسهٔ خبر: 24455 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اصغر سلیمی عضو كمیسیون امور داخلی كشور در مجلس شورای اسلامی گفت:

‌حمایت‌ مجلس از بخش حمل و نقل به خصوص حوزه ریلی/ ازوم سرعت‌دهی به‌ اجرای پروژه‌های قطار‌ سریع‌السیر از سوی دولت/ تشریح مزایای استفاده از قطارهای سریع‌السیر

قطار دیزل جی ام وجود ایستگاه‌های قطار پرسرعت در مركز شهر و دسترسی ساده به آن توسط شهروندان، می‌تواند نیاز به استفاده از بزرگراه‌های دور افتاده و فرودگاه‌ها را كه خود موجب پراكندگی آلودگی در شهرها می‌شود، كاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ ‌راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان یكی از طرح‌های ویژه و ملی برای دستیابی به سرعت بالا در بخش حمل و نقل ریلی به شمار می‌رود كه با بهره‌برداری از این خط‌‌ آهن، دسترسی سریع، آسان، ارزان و ایمن از تهران به قم و از آنجا به اصفهان فراهم خواهد شد.

این طرح با طول ۴۱۰ كیلومتر حد فاصل قم تا اصفهان در حال اجرا است كه با هدف جا‌به‌جایی مسافران و بهره‌گیری از تكنولوژی روز و پیشرفته جهان برای اولین بار در خاورمیانه احداث شده است و به طور قطع در توسعه صنعت گردشگری و گسترش قطارهای برقی سریع‌السیر نقش اساسی خواهد داشت.

با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی استان اصفهان و وجود مراكز مهم صنایع فولاد، پالایشگاه و جاذبه‌های مهم گردشگری، احداث راه آهن سریع‌السیر قم - اصفهان از اقدامات مهم در این استان تلقی می‌شود و با توجه به اولویت بیشتر احداث راه‌آهن بین شهرهای قم و اصفهان در حال حاضر احداث این مسیر در اولویت قرار گرفته است.

در این باره اصغر سلیمی عضو كمیسیون امور داخلی كشور در مجلس شورای اسلامی گفت: با شروع كار مجلس دهم، اقدامات و حمایت‌های خوبی از بخش حمل و نقلی به خصوص حوزه ریلی در مجلس انجام می‌شود كه یكی از این موضوعات، بحث ‌راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان است.

وی افزود: همانطور كه می‌دانید ‌سرعت ‌دهی به‌ اجرای پروژه‌های قطار‌ سریع‌السیر و احداث خطوطی برای این قطارها، باید‌ در رأس‌ برنامه‌های دولت در بخش حمل و نقل ریلی قرار گیرد‌.

وی با بیان اینكه حمایت از این موضوع در مجلس می تواند ما را با سرعت دهی در روند پروژه مواجه كند، اظهار داشت: ساخت راه‌آهن برای قطارهای سریع السیر ‌و استفاده از این قطارها‌ نتایج مثبتی را در همه زمینه‌های زیست محیطی، مصرف انرژی، ایمنی بالا و از همه مهمتر كاهش تعداد خودروها در بزرگراه ها و آزادراه های كشور دارد .

نماینده مردم محلات و دلیجان اضافه كرد: تقویت بخش ریلی و ایجاد خطوط نو در كشور یك ضرورت برای مسئولان نظام محسوب می شود و مقرر است هر ماه یك جلسه برای پیگیری مباحث مربوط به حمل و نقل در استان و همچنین در مجلس تشكیل شود كه ما در راس برنامه ها موضوع سریع السیر كردن راه آهن تهران – اصفهان قرار می دهیم.

چرا كه برای افزایش بهره‌وری‌ و صرفه اقتصادی بالا، باید به سمت توسعه و استفاده از خطوط ریلی برای‌ قطارهای سریع السیر برویم.

‌وی خاطر نشان كرد: وجود ایستگاه‌های قطار پرسرعت در مركز شهر و دسترسی ساده به آن توسط شهروندان، می‌تواند نیاز به استفاده از بزرگراه‌های دور افتاده و فرودگاه‌ها را كه خود موجب پراكندگی آلودگی در شهرها می‌شود، كاهش دهد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۵-۰۴-۱۵ ۱۱:۱۱ 0 0

    با تشکر امید است قطار های سریع السیر الویت شوند و در اینده شاهد باشیم قطار سریع السیر مشهد تهران تبریز  و تهران قم اصفهان شیراز بندرعباس و تهران کرمانشاه کربلا باشیم اینها از خطوط پرمسافر هستند راه اهن سریع السیر تهران شمال هم بنظرم با انشعاب از راه اهن سریع السیر شمالغرب در قزوین امکان دارد
                                

نظر شما