شناسهٔ خبر: 24461 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان مطرح کرد:

ادامه روند کاهشی تلفات جاده‌ای/ کاهش ۲ هزار و ۵۰۰ نفری تلفات جاده‌ای در سه سال گذشته

داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند کاهشی آمار تصادفات جاده‌ای گفت: در طول سه سال گذشته از دوره دولت یازدهم، حداقل دو هزار و ۵۰۰ نفر از میزان تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای کم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در سه سال گذشته روند میزان تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای کاهشی بوده است، اظهار داشت: در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ میزان تصادفات جاده‌ای ۶ تا ۷ درصد کاهش پیدا کرد که چیزی حدود هزار و سیصد نفر از کشته‌های تصادفات جاده‌ای کم شد.

وی افزود: در سال ۹۳ هم میزان تصادفات جاده‌ای کاهش پیدا کرد و در سال گذشته هم روند کاهشی همچنان ادامه یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در طول سه سال گذشته از دوره دولت یازدهم، حداقل دو هزار و ۵۰۰ نفر از میزان تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای کاهش پیدا کرد و به همین نسبت هم میزان مجروحان تصادفات جاده‌ای کاهش یافته است.

کشاورزیان تاکید کرد: سهم تلفات ناشی از تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای درصد بسیار ناچیزی از این آمار است و آمار میزان تصادفات و مرگ و میر ناشی از تصادفات ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی بسیار جزئی است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ایلنا گفت: با افزایش تعداد خودروهای سواری و پایین بودن نرخ سوخت استقبال مردم در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی هر روز کمتر می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که عمده تصادفات در جاده‌های ایران چه نوع تصادفاتی هستند، گفت: تعداد قابل توجهی از تصادفات به تصادفات رو به رویی و واژگونی مربوط می‌شود.

نظر شما