شناسهٔ خبر: 24614 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نگاهی به ماهنامه پیام نظام مهندسی ساختمان/ گزارش عملکرد یک‌ساله سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

پوستر ماهنامه شماره ۳ پیام نظام مهندسی، ویژه تیرماه ۹۵ متعلق به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با ارایه گزارش‌های تحلیلی، مصاحبه و یادداشت در رشته‌های مهندسی عمران، ترافیک، نقشه‌برداری، مکانیک و برق، معماری و شهرسازی و همچنین با موضوع انرژی و محیط‌زیست منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ماهنامه شماره ۳ پیام نظام مهندسی گفتگوهایی با حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، حبیب‌الله بی‌طرف رئیس سامان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، مهندس مومنی مقدم نایب رئیس سازمان نظام مهندسی تهران، گزارش‌هایی با رويكرد تحلیلی - تبئيني و پرونده‌هایی درباره «ارجاع كار نظارت» و «مجلس دهم» آمده است.

در بخش اول این ماهنامه و پس از يادداشت مديرمسئول، گزارشی از حضور نمایندگان عضو نظام مهندسی ساختمان در مجلس دهم ارایه شده است. گفتگو با مهندس مومنی مقدم در مورد بارنگری بخش‌هایی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و گفتگو با دکتر مظاهریان و تشریح سه لایه تغییرات پیش رو در قوانین نظام مهندسی ساختمان از بخش‌های نخست این ماهنامه است.

همچنین در پرونده ارجاع کار، گزارش‌هایی با عنوان نگاهی به یک بی‌قانونی و دو ماه فرصت سوری برای شهروندان و اعضای سازمان، روندیابی ارجاع کار در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، اقدامات دوره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در گفتگو با مومنی مقدم و تغییرات جدید ارجاع کار در استان تهران از عناوین این بخش از ماهنامه است.

در بخش دیگر این ماهنامه نیز مهندس حبیب‌اله بی‌طرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گزارش عملکرد سال گذشته (۹۴) هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را تشریح کرده است. وی در بخشی از سخنان خود گفته است: به منظور افزایش کارآمدی و بهره وری در سازمان نظام مهندسی ساختمان اسان تهران، ساختار سازمانی هیات مدیره دوره ششم پیاده سازی و طی آن دو معاونت جدید؛ معاونت امور دفاتر نمایندگی و معاونت توسعه سرمایه مهندسی به معاونت‌های سازمان اضافه شد.

ماهنامه پیام نظام مهندسی ساختمان در بخش کارگروه‌های تخصصی نظام مهندسی ساختمان که شامل مهندسی عمران، نقشه‌برداری، شهرسازی، ترافیک، معماری و برق و مکانیک است به ارایه یادداشت‌ها، طرح نظرات و گزارش‌هایی تحت عنوان جایگاه قانونی گروه‌های تخصصی در سازمان های نظام مهندسی، سه اقدام برای احقاق حق مهندسان ترافیک در گفتگو با رحیم اف، بررسی عوامل موثر بر طراحی هندسی میدان های ترافیکی، مطالعه فنی و اقتصادی استفاده از میلگردهای S۵۰۰ و S۵۲۰ در ساختمان های بتنی پرداخت است.

از دیگر مطالب این ماهنامه می‌توان به مطالبی همچون نگاهی به یک روش اشتباه در پایدارسازی گودها، روایت تفاهم‌نامه ۱۰ سال معطل مانده براي اجرایی‌سازی نصب کنتور انشعاب‌های‌برق با تاییدیه سازمان نظام مهندسی ساختمان، اهمیت و ضرورت مستندسازی و مدیریت دانش در ساخت و سازهای شهری اشاره کرد.

گفتنی است ماهنامه شماره ۳ پیام نظام مهندسی در شماره تیرماه ۹۵ خود در ۶۴ صفحه و به مدیر مسئولی حبیب الله بی طرف و سردبیری حیدر جهان بخش منتشر شده است. /

نظر شما