شناسهٔ خبر: 24808 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماهه ابتدای سال ۹۵ محقق شد:

ایمن‌سازی گسترده در سطح محورهای ارتباطی کرمان

 منوچهري مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان كرمان مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان کرمان از اقدامات ایمن‌سازی وسیع و گسترده در سطح محورهای ارتباطی استان در قالب شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی، پاكسازی، شستشوی علائم، بازسازی علائم و.... خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان کرمان، عطاءاله منوچهری با بیان این مطلب گفت: ایمن‌سازی محورهای استان با توجه به تردد بالا، یكی از برنامه‌های اصلی و مهم كاری این اداره كل است.

وی در ادامه یادآور شد: این اداره كل با تاکید مدیرکل محترم و بسیج و بكارگیری نیروهای مجرب و كارآمد خود، اقدامات وسیع راهداری در قالب حفظ و نگهداری راه‌های ارتباطی استان در سال ۹۵ به اجرا گذاشته كه از جمله می‌توان به شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی، پاكسازی و زیباسازی سرتاسری حریم راه‌های استان به طور روزانه اشاره کرد.

مدیر راهداری این اداره كل در خصوص دیگر برنامه‌های ایمن‌سازی راه‌های استان در سال ۹۵ تصریح كرد: علاوه بر اقدامات گسترده خط كشی، تامین روشنایی و نصب انواع علائم ایمنی، این اداره كل در خصوص ایمن‌سازی راه‌ها برنامه‌های گسترده دیگری از جمله لکه‌گیری (۳۷۰کیلومتر)، اجرای شیار لرزاننده (۱۸۰كیلومتر)، ساماندهی تابلوهای محدودیت سرعت (۳۵منطقه)، تكمیل تابلوهای اطلاعاتی تایید كننده مسیر (۴۵تابلو) را در دستور كار خود داشته و به مرحله اجرا درآورد.

منوچهری در ادامه به تاثیر مثبت اقدامات ایمن‌سازی راه‌ها در كاهش سوانح رانندگی اشاره کرد و گفت: علاوه بر اقدامات ایمن‌سازی محورها می‌توان با بكارگیری تمهیدات مهندسی كنترل و نظارت، تبلیغات كافی، اطلاع رسانی عمومی، آموزش فراگیر، راهنمایی و ارشاد و بعضا تادیب خاطیان گامی به سوی ارتقاء‌ و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن كاهش سوانح رانندگی برداریم.

نظر شما