شناسهٔ خبر: 24876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خوزستان مطرح کرد:

استقبال از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه راه‌ها/ تاکید بر ایجاد تحرک و انگیزه در پیمانکاران راهسازی/ رتبه نخست خوزستان به لحاظ حجم ترافیک جاده‌ای و تردد محموله‌های سنگین در کشور

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه راه‌ها و آزادراه‌های استان استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، غلامرضا شریعتی در جریان بازدید از طرح‌های راهسازی شهرستان هفتکل در ۷۰ کیلومتری شرق اهواز درجمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: تاکنون چند سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش راه استان اعلام آمادگی کرده‌اند که هم اکنون در حال بررسی پیشنهادهای آنان هستیم.

وی با اشاره به وجود نقاط حادثه خیز در برخی جاده‌های استان که موجب بروز تصادف‌های رانندگی می‌شود بر حذف این نقاط و ارتقا ایمنی راه‌ها تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید از هیچ تلاشی برای بهبود راه‌های استان که نقش محوری در صنعت حمل و نقل کشور دارد دریغ نکرده و نخواهد کرد.

استاندار خوزستان بر تحرک بخشیدن و ایجاد انگیزه در پیمانکاران راهسازی برای سرعت بخشیدن به طرح‌های در دست اجرا تاکید کرد و گفت: با وجود تلاش‌های مجدانه راه و شهرسازی برای بهبود وضعیت راه‌های استان ، هنوز راه‌های استان با استاندارد قابل قبول فاصله دارند.

شریعتی با بیان اینکه استان خوزستان به لحاظ حجم ترافیک جاده‌ای و تردد محموله‌های سنگین در کشور رتبه نخست را دارد افزود: با این وضعیت لازم است در بخش راه و ارتقا ایمنی راه‌های استان سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در استان شکل گیرد تا پاسخگوی نیازها باشد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان به وضعیت خاص استان به لحاظ بهره‌مندی از فرودگاه‌ها ، بنادر و صنایع سنگین و مادر اشاره کرد و گفت: شبکه راه‌های استان خوزستان به لحاظ این ویژگی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه راهداران وظیفه سنگینی برعهده دارند.

شریعتی به جلسه‌ای که به تازگی در وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت راه‌های استان تشکیل شده اشاره کرد و گفت: در این جلسه راهکارهای جدیدی برای ارتقا سطح جاده‌های استان و توسعه شبکه حمل و نقل استان ارائه شد که مورد استقبال مدیریت استان نیز قرار گرفته است.

استاندار خوزستان به همراه مدیران ارشد راه و شهرسازی استان خوزستان از چند طرح راهسازی و چهاربانده کردن جاده منتهی به شهر هفتکل بازدید کرد و جریان روند اجرایی این طرح‌ها قرار گرفت.

نظر شما