شناسهٔ خبر: 25007 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئيس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستايی ایرانشهر خبر داد:

پروژه احداث راه و روستایی کزور ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مجيد شه بخش قرارداد اجرایی پروژه احداث راه روستایی دهستان کزور از دوراهی محور کلات – کافه بلوچی- کزور به طول کلی ۳۶ کیلومتر از سال ۸۸ آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی ایرانشهر، رئيس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستايی جنوب استان سيستان و بلوچستان گفت: پروژه احداث محور روستایی دهستان کزور در ۲ قطعه تعریف شده است. قطعه اول به طول ۱۴ کیلومتر از دو راهی كلات تا روستای گتان در سال ۸۸ آسفالت و به بهره‌برداری رسید و از سال ۸۸ تا ۹۲ به دليل عدم تخصیص اعتبار هیچ گونه عملیاتی برای تكميل اين محور روستايی انجام نشده است.

مجيد شه بخش گفت: با احداث کامل این پروژه ۱۶ روستا و ۱۷۰۰ خانوار از نعمت راه روستایی برخوردار می‌شود علاوه بر اين ۱۰ روستا با جمعیت ۱۴۰۰ خانوار مرزی شهرستان سرباز بطور غیرمستقیم از این محور استفاده و بهره‌برداری خواهند كرد.

 وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از طرف مسئولین اداره کل در خصوص ضرورت اجرای کامل این پروژه در سال ۹۲ و ۹۳ با توجه به اندک اعتبار تخصیص یافته این محور به طور کلی بازگشایی شده است و یک دستگاه پل ۱۸ متری و ۴ دستگاه آبنمان در ادامه محور روستايی دهستان كزور اجرا شده است.

وی تصريح كرد: جهت تکمیل ابنیه فنی، زیرسازی و روکش آسفالت در ادامه ۲۲ كيلومتر اين پروژه قراردادی به مبلغ  ۹ میلیارد تومان در تیر ماه امسال منعقد شده که در صورت تامين اعتبار کمتر از دو سال پروژه احداث محور روستايی دهستان كزور به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما