شناسهٔ خبر: 25270 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور اعضای شورای معاونين وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت؛

بازدید وزیر راه و شهرسازی از سالن خسرو پاکدامن/ پیشتازی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در اجرای کامل مقررات ملی ساختمان

بازدید وزیر راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در جریان جلسه شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی از سالن خسرو پاکدامن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز دوم مردادماه در جریان برگزاری نشست شورای مدیران و معاونان وزارت راه و شهرسازی که به بهانه بازدید از سالن خسرو پاکدامن در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تشکیل شد، ضمن استماع گزارش هریکی از معاونان خود در حوزه‌های معماری و شهرسازی، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، شهرهای جدید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سالن ساخته شده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بازدید کرد.

گفتنی است احداث و عملیات اجرایی ساخت جدی سالن خسرو پاکدامن بنا به پیشنهاد موسس خسرو پاکدامن بنیانگذار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آن از سال ۹۲ آغاز شد و رسما در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز به کار کرد.

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید امروز خود در جریان جزییات کلیه امکاناتی که در این سالن وجود قرار گرفت و از تمامی واحدهای آن بازدید کرد.

بنا بر این گزارش، سالن خسرو پاکدامن ساخته شده بر اساس قوانین و مقررات ملی ساختمان و مجهز به سیستم‌های به‌روز است. این سالن در کل ظرفیت ۴۷۴ نفر را دارد که سالن اصلی آن ظرفیتی ۴۱۰ سالن فرعی آن ۶۴ نفره است. گفتنی است این سالن دارای درب هایی ضد آتش است و پلکان های ورودی آن به گونه ای طراحی شده که معلولان نیز می توانند از آن تردد داشته باشند.

محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در جریان بازدید امروز وزیر راه و شهرسازی توضیحات کاملی از مرکز و در مورد روند ساخت سالن سالن پاک نژاد ارائه كرد.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، احداث ساختمان بر روی سوله‌ای انجام و پیش‌بینی شد که متراژ آن بیش از ۱۳۰۰ متر مربع و با ظرفیت نهایی بیش از ۴۶۰ نفر باشد. همچنین در این سالن، سیستم‌های صوتی و تصویربرداری پیشرفته‌ای به کار گرفته شد و آزمایش‌های مربوط به اکوستیک و روشنایی به‌طور کامل در آن انجام شد و در نهایت به بهره‌برداری رسید.

در دیدار امروز (۲ مردادماه) از سالن پاک نژاد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، همراه با وزیر راه و شهرسازی، محسن نریمان مدیرعامل شرکت شهرهای جدید، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داود پرهیزکار رئیس سازمان هواشناسی، علی نورزاد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدهاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن، علی عابدزاده رئیس هواپیمایی کشوری، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و  سیدسعید سیدعلائی معاون مدیریت و توسعه منابع و رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند. /

نظر شما