شناسهٔ خبر: 25501 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئيس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزا رت راه و شهرسازی مطرح کرد:

بهره‌برداری از ۱۰۶۴۲کیلومتر زیرساخت جاده در دولت یازدهم/ توسعه ۴۵۷ کیلومتر خطوط ریلی/ رشد ۱۶درصدی ظرفیت بارگیری بندرها/ تصويب اعطای سالانه ۳۰۰ هزار فقره تسهيلات در سه سقف ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ ميليون ريالی

قاسم بي نياز رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزا رت راه و شهرسازي اعلام كرد: اقدامات وزارت راه و شهرسازي در دولت يازدهم در حوزه حمل و نقل در بخش توسعه زيرساخت و ظرفيت سازي به توسعه ۴۵۷ كيلومتر خطوط ريلي، بهره‌برداري از ۱۰ هزار و ۶۴۲ كيلومتر زيرساخت جاده اي، رشد ۱۶ درصدي ظرفيت تخليه و بارگيري بنادر و رشد ۳۰ درصدي ظرفيت جابه‌جايي مسافر دريايي در بنادر اشاره كرد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازي، سيد قاسم بي نياز در نشست شوراي هماهنگي ‌روابط عمومي‌هاي سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه اظهار داشت: بهره‌برداري از ۶۳ پروژه توسعه و تجهيز بنادر، احداث و بهسازي پايانه‌هاي فرودگاهي به‌ميزان ۵۴ هزارمترمربع، بهسازي و آسفالت راه‌هاي روستايي به ميزان ۱۱ هزار و ۲۶۳ كيلومتر و كاهش ۱۳ درصدي تلفات جاده اي در سال ۹۴ در مقايسه با شروع دولت يازدهم از جمله عملكرد دولت در سه سال اخير حوزه راه وشهرسازي است.

وي اظهار داشت: با توجه به اينكه برنامه مسكن مهر بخشي از خانوارهاي كشور را تحت پوشش قرار داده ، تكميل و بهره برداري از اين پروژه‌ها سرلوحه كار دولت يازدهم قرار گرفته و به طور ميانگين در سه سال اخير ساليانه ۲۴۰ هزار واحد مسكن مهر به بهر‌ه برداري رسيده است.

رئيس شوراي هماهنگي ‌روابط عمومي‌هاي سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي، با اشاره به نهايي شدن قرارداد احداث آزاد راه تبريز– مرند - بازرگان به طول ۲۵۳ كيلومتر در دولت يازدهم اعلام كرد: پيش نويس قرارداد بين اين وزارتخانه و طرف ايتاليايي در زمينه احداث آزاد راه همدان – كرمانشاه به طول ۲۰۶ كيلومتر به ارزش ۲۵۰۰۰ ميليارد ريال از طريق PPP تبادل شده است.

بي نياز گفت: پيگيري و تصويب اعطاي سالانه ۳۰۰ هزار فقره تسهيلات در سه سقف ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ ميليون ريال تا پايان برنامه ششم توسعه و حمايت در طول دوره اجرا و همچنين اعطاي تسهيلات وديعه مسكن در سه سقف ۱۰۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ ميليون ريال از عملكردهاي وزارتخانه در حوزه مسكن در سه سال اخير بوده است.

وي در سخناني با اشاره به پيگيري‌ها و جلسات برگزار شده در خصوص تدارك تمهيدات افتتاح پروژه‌ها در هفته دولت يادآور شد: لازم است تمامي روابط عمومي‌هاي زيرمجموعه وزارت راه و شهرسازي براساس اطلاع رساني شفاف و صادقانه و دسترسي آزاد به اطلاعات گزارش‌هاي عملكردي سازمان ذيربط را منتشر كنند.

بي نياز با تاكيد بر پيگيري جزئيات اجرايي پرو‍ژه ها از ارديبهشت ماه ۱۳۹۵ و ارسال بخشنامه وزير راه و شهرسازي در اين خصوص تصريح كرد: لازم است روند انجام امور و پروژه ها به صورت شفاف و دقيق اطلاع رساني شود و با توجه به زمان بر و پرحجم بودن طرح هاي وزارت راه وشهرسازي شهروندان در جريان فرايند انجام كار قرار گيرند.

رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزا رت راه و شهرسازي تصريح كرد: با توجه به تاكيدهاي صورت گرفته در خصوص مسئوليت‌اجتماعي و حقوق شهروندي، عملكرد اين وزارتخانه در اين دو موضوع در هفته دولت منتشر خواهد شد.

 

نظر شما